Zakłady BMW Group w Spartanburgu w Południowej Karolinie (USA) dwukrotnie zwiększyły zdolność produkcji akumulatorów wysokonapięciowych. Zakłady wytwarzają obecnie nowe akumulatory czwartej generacji. Będą one montowane w wersji hybrydowej plug-in nowego BMW X5, a w przyszłości także BMW X3 montowanego również w Spartanburgu.
Zainwestowaliśmy około 10 milionów dolarów amerykańskich w nową linię montażu akumulatorów i zwiększyliśmy powierzchnię obiektu do 8000 metrów kwadratowych. Dzięki temu w razie potrzeby możemy podwoić produkcję akumulatorów w celu zaspokojenia zapotrzebowania rynkowego.
Starszy Wiceprezes BMW Group ds. silników i zelektryfikowanych układów napędowych - Michael Nikolaides
Na nowej linii produkcyjnej będą mogły powstawać różne rodzaje akumulatorów czwartej generacji na potrzeby rosnącej gamy zelektryfikowanych pojazdów oferowanych na lokalnym rynku. Akumulatory bazują na najnowszej koncepcji technologicznej, która umożliwia dalsze zwiększenie ich sprawności.
Zatrudnienie w zakładzie produkcji akumulatorów w Spartanburgu zostanie zwiększone do końca roku o 120 osób, które przejdą kompleksowy program szkoleniowy zapewniający wiedzę wymaganą przy produkcji akumulatorów.
Akumulatory produkujemy w zakładach w Spartanburgu od 2015 roku, dzięki czemu BMW Group jest pionierem w zakresie elektromobilności w USA.
prezes i dyrektor generalny BMW Manufacturing, Co., LLC - Knudt FlorW latach 2015-2018 zakłady BMW Group w Spartanburgu wyprodukowały pierwszą serię samochodów hybrydowych plug-in dla kluczowego modelu BMW – X5 xDrive40e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 3,3 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,3 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 77 g/km). Rozpoczęcie produkcji nowego BMW X5 xDrive45e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,0-1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 23,5-20,3 kWh/100 km*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47-39 g/km*) jest planowane na sierpień 2019 roku, a modelu BMW X3 xDrive30e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,4 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 22,7 kWh/100 km*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 56 g/km*, dane tymczasowe) ma rozpocząć się w grudniu bieżącego roku.
BMW X5 i BMW X3 są obecnie jednymi z najpopularniejszych modeli marki BMW w USA. Oczekujemy, że wersje hybrydowe plug-in będą równie popularne.
- Knudt Flor
Od początku roku BMW Group zainwestowała kolejne 10 milionów dolarów w produkcję modeli z napędem hybrydowym plug-in. Wyspecjalizowaną w zakresie produkcji pojazdów zelektryfikowanych załogę uzupełniła dodatkowa grupa 225 osób.
BMW Group dysponuje obecnie trzema zakładami produkcji akumulatorów: Centrum Kompetencji produkcji pojazdów zelektryfikowanych E-drive w fabryce BMW Group w Dingolfing w Niemczech, zakłady BMW Group w Spartanburgu w USA, oraz Zakład Produkcji Układów Napędowych w fabryce należącej do spółki joint-venture BMW Brilliance Automotive (BBA). BMW Group wytwarza akumulatory także w Tajlandii na potrzeby lokalnego rynku we współpracy z miejscowym partnerem. Ośrodek badawczy i pilotażowa linia produkcji akumulatorów znajduje się w Monachium.
Dane oznaczone * zostały już obliczone w oparciu o nowy cykl testowy WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.
Źródło: BMW