Stworzenie emblematu wymagało połączenia wyjątkowych umiejętności projektowych, rzemieślniczych i symbolizuje podejście firmy Bentley do tworzenia wyjątkowych doświadczeń, związanych z posiadaniem pojazdu poprzez nieustanną dbałość o szczegóły na każdym etapie produkcji. Właściciele Flying Spur Mulliner mogą poczuć się wyjątkowo, gdy figurka z nazwą firmy Bentley nad osłoną chłodnicy płynnie znika z pola widzenia. Aktualny emblemat „Flying B” na masce to już szósta odsłona projektu.
Symbol uskrzydlonego „B” na masce oferowany jest od połowy lat 20-tych XX wieku. W przypadku najnowszego Flying Spur projektanci i inżynierowie firmy Bentley podjęli wyzwanie przeniesienia sztuki i rzemiosła „Flying B” na wyższy poziom. Emblemat, który zdobi chłodnicę Flying Spur Mulliner, jest pierwszym w historii firmy Bentley, który został umieszczony elektronicznie, posiada osłonę, która zastępuje go po złożeniu, a także pierwszym z przezroczystymi akrylowymi skrzydełkami i wewnętrznym oświetleniem. Podczas opracowywania nowego Flying Spur, wewnętrzny zespół Crewe stworzył krótką listę potencjalnych projektów w formie prototypu i przedstawił ją Zarządowi do wyboru. Zwycięski motyw autorstwa Hoe Young Hwang został wybrany jednogłośnie.
Emblemat jest odlewany jako jeden kawałek stali nierdzewnej klasy 316, która ma austenityczną strukturę krystaliczną – jest zarówno bardzo twarda, jak i zdolna wytrzymać ekstremalne temperatury. Dodatek molibdenu zapewnia też odporność na korozję, co jest niezwykle ważne w przypadku elementu, który jest narażony na działanie czynników atmosferycznych przez cały rok w dowolnym miejscu na Ziemi.
Słynne „B” jest wytwarzane przy użyciu procesu odlewania metodą wosku traconego w firmie Lestercast Ltd, techniką zwykle zarezerwowaną dla precyzyjnych elementów, takich jak łopatki turbin gazowych. Ta forma odlewania, choć czasochłonna, jest zwykle stosowana do wytwarzania elementów o skomplikowanych kształtach, które wymagają węższych tolerancji, cieńszych ścian i lepszego wykończenia powierzchni niż w przypadku odlewania w formach piaskowych.
Cały proces trwa 11 tygodni, po czym emblemat jest gotowy do montażu przez firmę WCM Europe Ltd, z kryształowych akrylowych skrzydeł, okablowania i maleńkich diod LED, które po rozłożeniu dają tak magiczny efekt.
Pierwsze samochody marki Bentley nie były wyposażone w „B” na masce. Najstarszy istniejący Bentley, EXP2, posiadał prosty wskaźnik temperatury wody jako korek chłodnicy bezpośrednio na linii wzroku kierowcy. Ale zapotrzebowanie ze strony właścicieli skłoniło firmę do oferowania od połowy lat dwudziestych XX wieku ozdobnego, pionowego mosiężnego „B” z poziomymi skrzydłami.
W erze Derby firmy Bentley (1931-39) artysta Charles Sykes otrzymał zlecenie stworzenia mniejszej, bardziej opływowej wersji. Jego oryginalny projekt zawierał pochylone do przodu jednoskrzydłowe „B” w stylu Art Deco tak, że „B” czytało się poprawnie, patrząc z obu stron. Jednak pojedyncze skrzydło nie było popularne wśród właścicieli, a fasetowany projekt „B” Sykesa został zmieniony tak, aby zawierał dwa skrzydła skierowane do tyłu.
Kolejne projekty Sykesa były oferowane w zmodyfikowanej formie dla modeli Bentley do lat 70. XX wieku, kiedy to przepisy dotyczące ochrony pieszych zakazały wyraźnych, solidnych ozdób na masce i zaprzestano ich produkcji.
W 2006 roku wprowadzono zmieniony projekt figurki „B” z chowanym mechanizmem dla modeli Bentley Azure i Brooklands. Później ten sam projekt był oferowany jako opcja dla Bentleya Mulsanne. Dopiero w 2019 r., kiedy pojawił się nowy Flying Spur, emblemat „B” osiągnął obecny szczyt technicznej i artystycznej jakości.
Źródło: Bentley