Zestawy Brembo Beyond EV tworzą tarcze ze specjalną powłoką ochronną oraz innowacyjne klocki hamulcowe. To rozwiązanie jest bezpośrednim efektem wiedzy i doświadczenia marki Brembo w zakresie oryginalnego wyposażenia. Zaprojektowano je specjalnie, aby połączyć mniejszy wpływ na środowisko z maksymalną wydajnością i bezpieczeństwem przez zastosowanie innowacyjnych materiałów oraz nowoczesnych technologii wykorzystanych w procesie rozwoju.
Standardem w autach elektrycznych jest zastosowanie hamowania rekuperacyjnego, w ramach którego jako hamulec korzysta także z silnika elektrycznego. W ten sposób dużą część hamowania podczas jazdy wykonuje sam silnik elektryczny, co ogranicza wykorzystanie tradycyjnego hydraulicznego układu hamulcowego.
W pewnym momencie może to doprowadzić do niebezpiecznej korozji elementów ciernych układu hamulcowego, co odbija się negatywnie nie tylko na jego trwałości, ale też na wydajności i bezpieczeństwie użytkowania.
W związku z tym, a także ze względu na specyfikę tego typu pojazdów (BEV), ich hamulce muszą spełniać szereg wymagań, a są nimi, między innymi: odporność na korozję, cichsza praca, lekka konstrukcja oraz ograniczenie momentu resztkowego.
Brembo to pierwszy producent układów hamulcowych, który oprócz produkcji specjalnych klocków przeznaczonych do aut elektrycznych, oferuje też kompletne rozwiązanie obejmujące również tarczę z nową powłoką antykorozyjną na powierzchni hamującej. Jest ona trwała nawet wtedy, gdy klocki z zestawu Brembo EV ulegają normalnemu zużyciu. Nowe komponenty są cichsze i bardziej odporne na utlenianie, przez co mają dłuższą trwałość, a to sprzyja trosce o środowisko. Powłoka ochronna tarczy i galwanizowanych klocków hamulcowych zapobiega korozji całego zestawu i nadaje układowi hamulcowemu połysk oraz estetyczny wygląd, a niezawierający miedzi materiał cierny zmniejsza powstawanie pyłu i poprawia komfort hamowania.
Stworzono więc układ hamulcowy, który zapewnia skuteczne działanie i ochronę przed rdzą przez ponad 100 000 km, nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji.
Nowe rozwiązanie Brembo dla samochodów elektrycznych, dostępne od maja dla niektórych z najnowszych modeli Tesli, obejmie najbardziej popularne samochody elektryczne na świecie, w tym następujące modele: Nissan Leaf, Tesla – modele 3 / S / X / Y, Nissan E-NV200, VW e-Golf, Audi Q2 e-tron, Hyundai Ioniq, BMW i3, Kia Soul EV, Renault Zoe / Kangoo Z.E, NIO ES6 / ES8, Xpeng P7, Ford Mustang Mach-E i Polestar 1 / 2.