Poinformował o tym Marek Chodkiewicz, wiceminister infrastruktury, w rozmowie z Polską Agencją Prasową. Resort przygotowuje przepisy, zgodnie z którymi wszystkie nowo rejestrowane pojazdy, których specyfikacja homologacyjna przewidywała obowiązek wyposażenia w filtr DPF, będą musiały posiadać sprawny filtr DPF. Dla pojazdów zarejestrowanych przed datą wejścia w życie nowych przepisów zostaną wprowadzone odpowiednie przepisy przejściowe na obowiązkowe dostosowanie się do nowych przepisów.
Procedura sprawdzenia filtra cząstek stałych DPF będzie dotyczyć pojazdów fabrycznie wyposażonych w filtr DPF, spełniających normę Euro 5, Euro 6 oraz wyższą (dopiero od normy Euro 5 był obowiązek montażu filtra DPF).
Ostatnio informowaliśmy, że Sejm odrzucił w pierwszym czytaniu projekt ustawy, który zakładał wprowadzenie kary w wysokości 5 tys. zł dla mechanika usuwającego filtr DPF oraz dla kierowcy zlecającego usługę.