Historia żarówki halogenowej toczy się niemal równolegle z rozwojem motoryzacji. Pomimo upływu stu lat to wciąż bardzo popularne rozwiązanie stosowane w jednośladach, samochodach osobowych czy pojazdach ciężarowych i autobusach. Mimo to, producenci nie zaprzestali dalszych prac nad doskonaleniem ich konstrukcji. Celem jest zapewnienie jak najlepszej widoczności z pozycji kierowcy, jak i możliwości szybszego dostrzeżenia pojazdu przez pozostałych uczestników ruchu drogowego.
Philips aktywnie angażuje się w rozwój oświetlenia pojazdów. W latach 90. ubiegłego wieku przyczyniliśmy się do wdrożenia do seryjnej produkcji nowego, bardzo wydajnego źródła, jakim są lampy ksenonowe. Dziś rozwijamy kolejne technologie, jak retrofity, które powstały na bazie diod LED. Być może już wkrótce zastąpią one tradycyjne żarówki halogenowe, ale zanim to nastąpi niezmiennie ulepszamy nasze dotychczasowe rozwiązania.
Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips - Wioletta Pasionek
Żarówki Philips X-tremeVision G-Force (H1, H4 i H7) cechują się mocniejszą konstrukcją żarnika i bańki wykonanej z wysokiej jakości szkła kwarcowego. Dzięki temu wnętrze można było wypełnić gazem pod podciśnieniem aż 13 barów. Sama mieszanka została zmodyfikowana pod kątem zapewnienia większej efektywności.
Uzyskane światło o temperaturze barwowej 3500 K (powszechnie stosowany standard to 3100 K) zbliżone jest do dziennego, przez co pozostaje neutralne dla ludzkiego wzroku. Ma to też przełożenie na wydajność wiązki, która jest do 130 proc. większa od wymaganego przepisami minimum.
W praktyce kierowca ma oświetlony dłuższy fragment drogi, przez co może szybciej ocenić sytuację i zyskać czas na podjęcie odpowiedniego manewru. Ma to szczególne znaczenie wobec pieszych i rowerzystów, którzy są najsłabiej chronionymi uczestnikami ruchu drogowego.
- Wioletta Pasionek
Przy pracach nad żarówką X-tremeVision G-Force wykorzystano doświadczenia Philips w oświetleniu do pojazdów ciężarowych i autobusów. Dzięki wzmocnionej konstrukcji teraz także użytkownicy samochodów osobowych mogą skorzystać z produktów o wysokiej odporności na wstrząsy i wibracje na poziomie 10 G (w typach H4, H7)! Szacowany czas pracy – ciągłego świecenia – wynosi do 450 godzin.
Źródło: Philips