Najczęściej stosowanym rozwiązaniem podczas modyfikacji zawieszenia kamperów jest montaż miechów powietrznych do tylnego zawieszenia. Najpopularniejszy sposób przeróbki to pozostawienie seryjnych sprężyn, resorów piórowych oraz amortyzatorów. Miechy montuje się dodatkowo, obok odbojów. Takie rozwiązanie zwiększa zdolności pojazdu do przyjmowania dodatkowego obciążenia, umożliwia wypoziomowanie go zarówno podczas jazdy jak też na postoju, lecz niekoniecznie wpływa pozytywnie na właściwości jezdne. Dodatkowym minusem jest zwiększenie masy kampera, który oprócz miechów musi otrzymać jeszcze instalację pneumatyczną z pompą ciśnienia.
Amortyzatory BILSTEIN B6 Camper i Camper Advanced to rozwiązanie alternatywne. Utrzymują one zawieszenie w optymalnym zakresie pracy, a jednocześnie zapewniają większą niż amortyzatory OE siłę tłumienia.
W porównaniu z montażem miechów powietrznych, konwersja na BILSTEIN B6 Camper czy Camper Advanced jest znacznie szybsza i tańsza, gdyż sprowadza się wyłącznie do wymiany amortyzatorów. Nie podnosi masy auta, będzie również tańsza w obsłudze – w przeciwieństwie do miechów amortyzatory z obu serii Camper nie wymagają okresowej konserwacji.
Najważniejszą zaletą zastosowania amortyzatorów BILSTEIN B6 Camper Advanced jest jednak wyczuwalna poprawa właściwości jezdnych i bezpieczeństwa jazdy, co w przypadku takiego pojazdu jak kamper jest niezwykle trudne do osiągnięcia. Wyzwaniem jest zarówno spora masa samochodu – bardzo często graniczna – oraz wysoko położony środek ciężkości.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby amortyzatory BILSTEIN B6 Camper czy Camper Advanced montować… razem z miechami powietrznymi. Auta, które już są wyposażone w miechy można doposażyć w serię Camper i odwrotnie samochód z amortyzatorami BILSTEIN można doposażyć w miechy.
W takiej konfiguracji kierowca otrzymuje pełny pakiet korzyści. Z jednej strony może poziomować samochód, z drugiej – cieszyć się z poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
Źródło: BILSTEIN
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?