Bilstein na Jeep Sunny Camp | MOTOFAKTOR

Bilstein na Jeep Sunny Camp

Bilstein pojawił się na Jeep Sunny Camp, żeby zaprezentować swoje amortyzatory serii Performance B8 i dać uczestnikom możliwość sprawdzenia stanu zawieszenia.

W tym roku później niż zazwyczaj odbyło się ogólnopolskie spotkanie właścicieli samochodów terenowych marki Jeep. Ale jak zwykle, na uczestników czekało wiele, rozłożonych na kilka dni, aktywności. Od przepraw terenowych, poprzez zwiedzanie lokalnych atrakcji turystycznych, do wieczornych spotkań poświęconych wymianie doświadczeń i porad. Jednym z punktów była możliwość sprawdzenia swojego auta na mobilnym testerze zawieszenia Bilstein.

To było ciekawe doświadczenie z technicznego punktu widzenia. Pomimo, że Jeep to rasowa terenówka, to jego właściciele nadal dążą do podwyższenia jego zdolności terenowych. Najczęściej modyfikowane jest zawieszenie poprzez podniesienie czyli lift. Najbardziej popularny jest ten o wysokości 2,5 cala. Podwyższenie auta o ponad pięć centymetrów zmienia parametry jezdne, dlatego należy zrobić to zgodnie z regułami sztuki. Tu mieliśmy doskonały przykład na to, że właściciele takich aut nie zignorowali tej zasady.

doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce - Andrzej Wojciech Buczek

 

W badaniu uczestniczyło ponad 70 Jeepów, z których najpopularniejszym modelem był Wrangler z różnych roczników. Wyniki wszystkich były pozytywne, chociaż wartości pomiarów w takich samych modelach aut często znacznie różniły się między sobą. Przyczyną takiej sytuacji była znaczna różnica ciśnienia powietrza w oponach. W samochodzie terenowym jego wartość powinna być zależna od rodzaju nawierzchni drogi. Na asfalcie ciśnienie zawsze jest najwyższe, na nierównym terenie średnie, a na sypkich piaskach czy śniegu najniższe. Przy kołach o średnicy 35 cali może ono zmieniać się w zakresie od 1,4 do 2,8 bara.

Uczestnicy Jeep Sunny Camp doskonale o tym wiedzieli, stąd w autach, które wracały z przepraw terenowych wyniki na testerze były powyżej średniej. Przed drugą próbą ciśnienie było uzupełniane do wartości drogowych, co diametralnie zmieniało rezultaty. Porównanie obu wyników było więc doskonałym przykładem do pokazania różnic w przyczepności kół do nawierzchni i wykazania jak duży wpływ na to ma nawet niewielka zmiana ciśnienia powietrza w oponach. Warto pamiętać, że ta zasada odnosi się do wszystkich typów pojazdów.

- Andrzej Wojciech Buczek

 

Źródło: Bilstein

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).