Historia toru Nürburgring sięga drugiej połowy lat 20. ubiegłego roku. Wybudowany w górzystych terenach regionu Eifel szybko stał się popularnym poligonem doświadczalnym dla dynamicznie rozwijającej się motoryzacji. Naturalną koleją rzeczy – po II wojnie światowej – stał się miejscem organizacji wielu wyścigów, w tym Grand Prix Niemiec w Formule 1.
Innym prestiżowym wydarzeniem w historii toru był wyścig ADAC na tysiąc kilometrów. To właśnie on w 1970 roku został zastąpiony 24-godzinną rywalizacją. Zasady są proste – w czasie jednej doby przejechać jak najwięcej okrążeń. Każda załoga składała się z kilku kierowców, którzy zmieniają się podczas krótkich postojów. To właśnie tu, w 1972 roku, zadebiutował Ford Capri RS #9 w barwach konstruktora i producenta amortyzatorów – marki BILSTEIN.
Sporty motorowe są ważny etapem w działalności wielu firm. To tutaj, w ekstremalnych warunkach, można testować nowe rozwiązania, jak też potwierdzić efektywność tych wprowadzonych już na rynek. Nie inaczej jest w przypadku marki BILSTEIN, nasz udział to przede wszystkim współpraca techniczna w zakresie doboru i ustawień zawieszenia. Na 50 lat obecności na torze Nurburgring opieramy nasze know-how, które przenosimy na rynek OE i aftermarket – mówi Tomasz Siemek, brand manager marki BILSTEIN w Polsce.
Współczesnym wcieleniem flagowej samochodu wyścigowego BILSTEIN jest Mercedes-AMG GT3 #6. I to na nim – w trakcie odkładanego jubileuszu 50-lecia „Das 24-Stunden-Rennen auf dem Nürburgring” i startu Forda Capri RS #9, zaprezentowano nowe logo marki i jej nowe motto „Way Ahead”. I uczczono to w jedyny możliwy sposób – zwycięstwem w klasie Pro-Am.
Dynamiczne zmiany jakie zachodzą w sektorze motoryzacji odzwierciedla nowe logo marki BILSTEIN. Jego stylistyka odpowiada obecnym standardom komunikacji, które przede wszystkim przenoszą się do świata cyfrowego. Ale pojawia się ono także w przestrzeni publicznej – między innymi właśnie w sportach motorowych, które niezmiennie przyciągają uwagę widzów na całym świecie. Stąd decyzja o prezentacji nowego wizerunku właśnie torze Nurburgring. Tuż obok toru trwa budowa naszego kompleksu doświadczalnego z ultranowoczesną płytą do testowania zawieszenia – dodaje Tomasz Siemek.
Źródło: BILSTEIN
Zdjęcia: Gruppe C Photography/Jochen Merkle