BMW Group kontynuuje rozwój elektromobilności i dostosowuje swoje struktury produkcyjne do rosnącego zapotrzebowania na pojazdy w pełni i częściowo zelektryfikowane. W Chinach spółka joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA) otworzyła kolejne centrum produkcji akumulatorów w zakładach w Tiexi, gdzie produkowane są teraz nowe, wydajniejsze akumulatory piątej generacji w technologii BMW eDrive do całkowicie elektrycznego BMW iX3*. Nowe centrum produkcji akumulatorów stanowi uzupełnienie otwartej w 2017 roku fabryki akumulatorów, tzw. „High Voltage Battery Center”.
W oficjalnym otwarciu nowego centrum produkcji akumulatorów wysokonapięciowych wzięli udział wysoko postawieni przedstawiciele chińskiego rządu oraz BMW Group.
Chiny mają dla BMW Group duże znaczenie, zarówno jako rynek zbytu, jak i jako miejsce produkcji i innowacji. Nasze inwestycje podkreślają nasze silne długofalowe zaangażowanie w Chinach i Shenyang. A to nie koniec inwestycji: na dobrej drodze jest też rozbudowa zakładów BBA w Tiexi i Dadong. Przygotowujemy się do przyszłego wzrostu: nowe centrum produkcji akumulatorów podwoi naszą zdolność lokalnej produkcji akumulatorów w Chinach.
członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję - Milan NedeljkovićRozbudowa naszego centrum produkcji akumulatorów wysokonapięciowych jest konkretnym wyrazem naszego zaangażowania w dalsze inwestycje w Shenyang, Liaoning i północno-wschodnich Chinach. Nowe centrum produkcji akumulatorów dowodzi naszej determinacji do objęcia wiodącej roli w zrównoważonej mobilności poprzez wprowadzenie na rynek w pełni elektrycznego BMW iX3.
prezes BBA - dr Johann Wieland
Chiny to największy jednolity rynek BMW Group i światowy lider w dziedzinie elektromobilności. Paleta pięciu samochodów zelektryfikowanych sprawia, że BMW Group ma obecnie w Chinach największą ofertę w segmencie premium. Dziś już 75 tysięcy zelektryfikowanych modeli BMW jeździ po drogach Chin.
Jeszcze we wrześniu w zakładzie BBA w Dadong rozpocząć ma się produkcja nowego, w pełni elektrycznego BMW iX3. Akumulatory wysokonapięciowe do tego modelu dostarczane są z pobliskiego centrum produkcji akumulatorów. BMW X3 jest więc pierwszym modelem oferowanym zarówno z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z technologią mild hybrid 48 V, jak i z napędem hybrydowym typu plug‑in oraz jako model czysto elektryczny.
Źródło: BMW