Elektryczny bolid zadebiutował podczas przedsezonowych testów na torze Circuito de Jarama w Madrycie (5-8 listopada br.). Testy przeniesiono z Walencji z powodu niedawnych powodzi w tym regionie. Zespół Maserati MSG Racing przekazuje wyrazy wsparcia wszystkim poszkodowanym.
Nowy bolid otrzymał nie tylko odświeżony design i bardziej aerodynamiczne nadwozie, ale także nową stylizację nawiązującą do 110-letniej historii sukcesów Maserati w sportach motorowych.
Nazwa „Tipo Folgore” to ukłon w stronę elektrycznej linii modelowej marki. Charakterystyczny niebieski kolor nadwozia został wzbogacony różowozłotymi akcentami, symbolizującymi nowoczesność i elektryfikację. Na bokach bolidu umieszczono nazwiska kierowców i daty najważniejszych zwycięstw Maserati na prestiżowych torach.
„Tegoroczna stylizacja łączy przyszłość marki, symbolizowaną miedzianym kolorem Folgore, z bogatą historią Maserati w wyścigach. Nazwiska mistrzów, tory i daty zwycięstw w Grand Prix otaczają kokpit, podkreślając nasze wyścigowe DNA„- mówi Klaus Busse, szef designu Maserati.
Nowe Tipo Folgore, wyposażone w pakiet GEN3 Evo, jest najszybszym bolidem w historii Formuły E. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 1,86 sek., a system hamowania regeneracyjnego o mocy 600 kW pozwala odzyskać 50 proc. energii podczas wyścigu.
W Madrycie bolid testują nowi kierowcy zespołu: Stoffel Vandoorne i Jack Hughes. W piątek 8 listopada odbędzie się specjalna sesja testowa dla kobiet, z udziałem Tatiany Calderon i Carrie Schreiner.
Testy rozpoczynają 11. sezon Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA, który będzie obejmował 16 wyścigów. Pierwsza runda odbędzie się 7 grudnia 2024 r. w São Paulo.
„To dla nas zaszczyt reprezentować tak znaną markę w Formule E. W poprzednich sezonach stanęliśmy na najwyższym stopniu podium i z niecierpliwością czekamy na kolejne sukcesy w sezonie 11”- mówi Cyril Blais, szef zespołu.
Maserati produkuje pełną gamę wyjątkowych samochodów, natychmiast rozpoznawalnych za sprawą swojej niezwykłej osobowości. Tradycja udanych samochodów, z których każdy na nowo definiuje to, co czyni włoski samochód sportowy pod względem wzornictwa, osiągów, komfortu, elegancji i bezpieczeństwa, obecnie dostępna na ponad 70 rynkach międzynarodowych. Ambasadorami tego dziedzictwa są flagowy model Quattroporte, sportowy sedan Ghibli, Levante – pierwszy SUV wyprodukowany przez Maserati oraz Grecale, zupełnie nowy SUV „wyjątkowy na co dzień”, wszystkie modele charakteryzujące się zastosowaniem najwyższej jakości materiałów i doskonałych rozwiązań technicznych.
Gama wyposażona w 4-cylindrowe hybrydowe jednostki napędowe – dostępne dla Ghibli, Grecale i Levante – silniki benzynowe V6 i V8, z napędem na tylne i cztery koła, uosabiające DNA wydajności marki Trident, teraz uzupełniona o Grecale Folgore, pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a Maserati.
Na szczycie gamy znajduje się supersportowy samochód MC20 i MC20 Cielo spyder, napędzane przełomowym silnikiem 100 proc. Maserati Nettuno V6, który po raz pierwszy wykorzystuje technologie zaczerpnięte z F1 w jednostce napędowej standardowego samochodu produkcyjnego. Nowe GranTurismo jest dostępne zarówno z potężnym silnikiem benzynowym V6, wywodzącym się z Nettuno, jak i wersją w 100 proc. elektryczną: GranTurismo Folgore, pierwszym samochodem w historii marki z Modeny, w którym zastosowano to rozwiązanie. Do 2025 r. wszystkie modele Maserati będą dostępne w wersji w pełni elektrycznej, a do 2030 r. cała gama Maserati będzie napędzana wyłącznie energią elektryczną.
Maserati MSG Racing jest jednym z zespołów założycielskich Mistrzostw Świata FIA Formuły E, a w grudniu 2013 r. stał się pierwszym producentem, który dołączył do pierwszej całkowicie elektrycznej kategorii w sportach motorowych. Jako jeden z niewielu regularnych uczestników od inauguracyjnego sezonu 2014/15, MSG Racing stale się rozwijał; w 2021 roku był bliski zwycięstwa, a następnie zakończył swój najbardziej udany sezon w 2022 roku, kiedy to zajął drugie miejsce wśród zespołów na całym świecie.
Źródło: Maserati