O ile w zimowych miesiącach mróz negatywnie wpływa na pojemność elektryczną oraz zdolność rozruchową akumulatorów, latem z kolei wysoka temperatura przyspiesza proces samorozładowania. Efekt ten można zauważyć już przy temperaturze przekraczającej 20°C za pomocą elektronicznego testera, natomiast powyżej 30°C staje się on na tyle wyraźny, że brak jakichkolwiek urządzeń diagnostycznych nie będzie przeszkodą – osoby, które się z tym borykają, mogą mieć trudności z uruchomieniem silnika.
W okresie wakacyjnym stanowi to szczególny problem dla kierowców planujących podróże do stref o wysokich temperaturach. Auto, które przez cały rok bez przeszkód działało w podziemnym garażu, może nagle odmówić posłuszeństwa po długim postoju w upalnym słońcu na campingu w Chorwacji.
Wielu kierowców jest zaskoczonych, że trudności z rozruchem silnika najczęściej dotyczą stosunkowo nowych modeli samochodów i stają się bardziej oczywiste latem. NOCO zaleca, aby niezależnie od marki, modelu czy roku produkcji pojazdu, przed wakacyjnym wyjazdem na wszelki wypadek spakować do bagażnika booster.
Booster to specjalny „powerbank” z kablami, który w sytuacji awaryjnej podłączamy do akumulatora w samochodzie. Dodatkowa energia dostarczana przez booster pozwala na wielokrotne uruchomienie silnika.
Użytkowanie boosterów NOCO jest bardzo proste. Po ich podłączeniu, urządzenie automatycznie identyfikuje podłączony system i dostosowuje swoje parametry pracy. Dodatkowo, zabezpieczenie przed przypadkowym, odwrotnym podłączeniem przewodów minimalizuje ryzyko błędu, co ma szczególne znaczenie w trudnych warunkach, gdy brakuje światła, a kierowca może być zestresowany.
Boostery NOCO można z powodzeniem naładować w domu na długo przed podróżą, a następnie przechowywać w bagażniku przez kilka miesięcy, bez obaw o ich rozładowanie. Produkty te są zbudowane w technologii litowej, co pozwala im łączyć dużą pojemność z kompaktowym rozmiarem. Większa pojemność przekłada się na większą liczbę prób uruchomienia silnika.
Dodatkowo, booster NOCO można naładować podczas jazdy, korzystając z gniazda zapalniczki. To jednak nie wszystko. Nawet jeśli zapomnimy o naładowaniu, w nagłej sytuacji wystarczy podłączyć go na kilkanaście minut do gniazdka w pensjonacie lub hotelu – takie krótkotrwałe ładowanie może zapewnić energię wystarczającą na jedną lub nawet kilka prób rozruchu.
Mając booster w bagażniku, możemy wspierać nie tylko siebie, ale także innych kierowców. Gdy ktoś potrzebuje pomocy, korzystniej i bezpieczniej jest skorzystać z boostera z bagażnika, niż próbować łączyć pojazdy za pomocą linki holowniczej czy użyczać prądu z własnego akumulatora, co mogłoby prowadzić do jego uszkodzenia.
Seria GB to linia podstawowa. W modelach GBX zastosowano baterie o większej pojemności, co sprawia, że są one odpowiednie do uruchamiania silników o większych pojemnościach.
W Polsce najlepiej sprzedaje się model GB40, który ma optymalne parametry dla większości popularnych pojazdów, a jednocześnie jest znacząco tańszy od najwyższej klasy modeli przeznaczonych dla pracowników pomocy drogowej czy kierowców ciężarówek.
Każdy booster NOCO jest oznaczony w sposób, który ułatwia dobór do pojemności silnika. Na przykład, oznaczenia 6.0/3.0, 7.0/4.0, 8.0/6.0 oraz 9.0/7.0 wskazują odpowiednie wartości. Liczby przed kreską odnoszą się do pojemności silnika benzynowego, a te po kresce – do silników diesla. Jak widać, już podstawowy model 6.0/3.0 w zupełności wystarcza dla większości europejskich samochodów osobowych.
W zależności od modelu, niektóre boostery NOCO mogą pełnić funkcje powerbanku lub latarki. Dzięki solidnej konstrukcji, będą mogły służyć przez długi czas. Wszystkie boostery NOCO są wyposażone w zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem kabli oraz iskrzeniem, co czyni je bezpiecznymi w użytkowaniu. Dodatkowo, ich specjalna obudowa chroni przed zanieczyszczeniami, wodą i uszkodzeniami mechanicznymi.
Źródło: NOCO
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?