R2S to połączenie turbosprężarek VTG i wastegate, które zostało dostosowane do specyficznych wymagań producenta – większość zastosowań R2S wykorzystuje VTG w fazie wysokiego ciśnienia. Powstały system jest zoptymalizowany, aby osiągnąć najlepszą możliwą kombinację zwiększonej wydajności, zmniejszonej emisji i oszczędności paliwa. Technologia BorgWarner pomaga producentom samochodów spełniać coraz bardziej rygorystyczne lokalne przepisy dotyczące emisji na całym świecie, aw Europie wspiera ich w spełnianiu wymagań normy Euro 6d TEMP.
Nasze wiodące rozwiązanie R2S wspiera producentów samochodów w redukcji emisji i poprawie oszczędności paliwa. Dostarczamy BMW Group nasze zaawansowane technologie od 20 lat i cieszymy się, że możemy znacznie rozszerzyć nasze udane relacje, dostarczając większość swoich pojazdów z naszym systemem R2S.
prezes i dyrektor generalny BorgWarner Turbo Systems - Joe Fadool
Bardzo innowacyjna jednostka BorgWarner R2S łączy turbosprężarkę VTG i turbosprężarkę wastegate, rozmieszczone szeregowo, w kompaktowej obudowie. Ułatwia to zoptymalizowane zasilanie powietrzem na całej mapie silnika, dzięki czemu najniższe emisje i bardzo wydajne zużycie paliwa są osiągane przez ciągłe dostarczanie wymaganej dawki do optymalnego spalania.
Elektryczne siłowniki sterują kątem dopływu i prędkością na wlocie koła turbiny poprzez precyzyjną regulację łopatek kierujących turbosprężarki. W ten sposób turbosprężarka VTG stale dostosowuje przekroje turbiny do stanu pracy silnika, aby zoptymalizować moc wyjściową. Technologia ta oferuje także ulepszoną termodynamikę i szybki wzrost ciśnienia doładowania, aby zapewnić doskonałą reakcję przejściową i niemal natychmiastowe przyspieszenie, co ma znacznie zwiększać przyjemność z jazdy.
Źródło: BorgWarner