Obie firmy planują dostarczać zintegrowane systemy produkcji akumulatorów, rozwój na miejscu i wsparcie konserwacyjne dla producentów ogniw akumulatorowych i systemów akumulatorowych. Firmy dążą do osiągnięcia pozycji lidera pod względem kosztów i technologii w technologii akumulatorów na skalę przemysłową oraz do masowej produkcji zrównoważonych, najnowocześniejszych akumulatorów. Dzięki podejściu do produkcji „lokalni dla lokalnych” będzie to również krok w kierunku celu, jakim jest mobilność neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. W samej Europie Grupa Volkswagen planuje zbudować sześć fabryk ogniw do 2030 roku.
Grupa Bosch i Grupa Volkswagen tworzą jednostkę projektową w celu zbadania możliwości rozwiązań na skalę przemysłową do produkcji akumulatorów w Europie. Protokół ustaleń w tej sprawie podpisali Rolf Najork, członek zarządu Robert Bosch GmbH i prezes zarządu Bosch Rexroth oraz Thomas Schmall, członek zarządu Volkswagen Group odpowiedzialny za technologię i Dyrektor Generalny Volkswagen Group Components.
Celem firm jest dostarczanie pełnego zakresu procesów i komponentów potrzebnych do produkcji ogniw i systemów baterii na dużą skalę. W całej branży zapotrzebowanie jest ogromne: w samej Europie różne firmy planują budowę fabryk ogniw o łącznej rocznej wydajności około 700 gigawatogodzin do 2030 roku.
Dla obu partnerów ten sojusz jest kolejnym krokiem w kierunku odgrywania wiodącej roli w elektromobilności. Partnerstwo będzie opierać się na uzupełniających się obszarach wiedzy: podczas gdy Bosch ma wysoką wiedzę fachową w zakresie automatyzacji fabryk i integracji systemów, Volkswagen jest znakomitym producentem samochodów na dużą skalę i jest na dobrej drodze, aby stać się głównym producentem ogniw akumulatorowych.
Jak mówi Rolf Najork: Wspólnie z Volkswagenem szukamy drogi do uprzemysłowienia procesów produkcyjnych ogniw akumulatorowych za pomocą znormalizowanego wyposażenia. Mamy ku temu najlepsze warunki: Bosch jest nie tylko największym światowym dostawcą motoryzacyjnym, ale także jednym z wiodących dostawców wyposażenia fabrycznego. Rozumiemy, jak działa technologia baterii i wiemy, jak ją wyprodukować. Dzięki ponad 135-letniemu doświadczeniu w branży motoryzacyjnej i naszej sprawdzonej wiedzy w zakresie industrializacji, chcemy zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na akumulatory. Przemysł europejski ma potencjał, by stać się motorem technologicznym ekologicznej transformacji gospodarki.
Thomas Schmall skomentował: Europa ma wyjątkową szansę stać się globalną potęgą akumulatorów w nadchodzących latach. Istnieje silne i rosnące zapotrzebowanie na wszystkie aspekty produkcji baterii, w tym wyposażenie nowych gigafabryk. Volkswagen i Bosch zbadają możliwości rozwoju i kształtowania tej nowatorskiej, wielomiliardowej branży w Europie. Nasza decyzja o aktywnym zaangażowaniu się w pionową integrację łańcucha wartości w zakresie produkcji baterii pozwoli na wykorzystanie znacznych nowych puli zysków. Planowanie stworzenia w pełni zlokalizowanego europejskiego łańcucha dostaw dla e-mobilności wyprodukowanej w Europie z pewnością oznacza rzadką okazję w historii biznesu.
Źródło: Bosch