Bosch podnosi bezpieczeństwo jazdy wózkami widłowymi | MOTOFAKTOR

Bosch podnosi bezpieczeństwo jazdy wózkami widłowymi

Bosch opracował innowacyjny system ostrzegania przed kolizją przeznaczony dla wózków widłowych.

Wózki widłowe są absolutnie niezbędnym elementem współczesnej logistyki. Ich stosowanie stwarza jednak potencjalne ryzyko. Według danych Niemieckiego Ubezpieczenia Społecznego od Wypadków (DGUV) w samym 2018 roku zgłoszono ponad 12 500 wypadków z udziałem wózków widłowych, w wyniku których doszło do obrażeń ciała.

 

W jednej trzeciej wypadków poszkodowanym był kierowca wózka widłowego. W 42% wypadków ofiara została potrącona, przygnieciona lub przejechana przez wózek.

Dzięki naszemu innowacyjnemu systemowi ostrzegania przed kolizją oferujemy teraz niezbędne rozwiązanie pozwalające zwiększyć bezpieczeństwo eksploatacji wózków widłowych i zmniejszyć liczbę wypadków w miejscu pracy.

odpowiedzialny za dział Commercial Vehicles and Off-Road w firmie Bosch - Andrew Allen

System ostrzegania przed kolizją składa się z czterech kompaktowych kamer bliskiego zasięgu oraz jednostki sterującej, która tworzy widok dookoła pojazdu i wyświetla go kierowcy wózka na ekranie.

 

Podczas targów LogiMAT w 2019 r. firma Bosch zaprezentowała pierwszą generację systemu wielokamerowego do wózków widłowych, który został stworzony jeszcze jako rozwiązanie wspomagające widzenie. Już ten system zapewniał dobrą widoczność dookoła wózka, nawet w przypadku martwych punktów, których widok jest ograniczony, na przykład przez ładunek na widłach lub podczas cofania.

 

Rozszerzenie funkcji polega teraz na ostrzeganiu kierowcy wózka widłowego o wszelkich nieruchomych lub poruszających się obiektach w bezpośrednim otoczeniu pojazdu. Ostrzeżenie dla kierowcy może na przykład przybrać postać wyraźnego, kolorowego obszaru nałożonego na zdjęcie otoczenia pojazdu wyświetlane na monitorze.

 

Aby przekształcić funkcję asystenta widoczności w skuteczny system ostrzegania przed kolizją, Bosch dokonał analizy danych z badań rynku oraz przeprowadził konsultacje z ekspertami w tej dziedzinie, takimi jak niemiecka izba ubezpieczeń Berufsgenossenschaft Handel und Warenlogistik (BGHW).

 

Na bazie zebranych informacji Bosch określił trzy typowe scenariusze jazdy, w których ryzyko wypadku jest szczególnie wysokie, i na tej podstawie zdefiniował odpowiednie przypadki użycia funkcji ostrzegania.

 

Te spostrzeżenia, wraz z innymi aspektami, wpływają na proces projektowania, a ostatecznym celem jest zaoferowanie w przyszłości funkcji optymalnie dopasowanej, która spełni wymagania rynku. Obejmują one ruszanie i ogólne manewrowanie w przejściach i korytarzach, przejeżdżanie skrzyżowań w magazynach oraz manewrowanie z ładunkami.

Naszym celem jest opracowane takiego rozwiązania, które będzie zawsze dostarczało kierowcy odpowiednich ostrzeżeń, jednak bez rozpraszania uwagi i dezorientowania.

- Andrew Allen

 

Źródło: Bosch

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).