Czy wiesz, że…?
- Najstarszy samochód, w którym zainstalowano świece żarowe to Mercedes-Benz 260D z 1936 r. Był to pierwszy samochód osobowy z silnikiem diesla. Model ten na początku 1938 r. został wyposażony w świece żarowe z drutem grzejnym, aby go uruchomić potrzeba było aż 45 sekund grzania. Był on używany głównie jako taksówka.
- Świece żarowe Boscha znajdują się na wyposażeniu fabrycznym najnowszych samochodów, np. w pokazywanym na targach w Genewie BMW X4 II generacji.
- Czas grzania świecy Duraspeed od 0 do 1300 stopni Celsjusza to tylko 2 sekundy!
- Żywotność świec ceramicznych Duraspeed to nawet 200 tys. km.
- Bosch dostarcza świece żarowe także do łodzi motorowych oraz ciągników rolniczych np. New Holland T5.100.
- Najkrótsza świeca żarowa Boscha mierzy tylko 59 milimetrów, a najdłuższa 179 milimetrów.
- Na opakowaniu każdej świecy żarowej znajduje się trudny do podrobienia hologram oraz 15-cyfrowy numer, który potwierdza jej oryginalność. Można to sprawdzić w Internecie na stronie www.protect.bosch.com. Oryginalność świecy żarowej łatwo też sprawdzić skanując kod QR na opakowaniu. Potwierdzenie oryginalności otrzymasz email-em lub smsem.
- Podczas kontroli działania opór świec żarowych należy mierzyć wyłącznie precyzyjnym omomierzem/multimetrem. Przy użyciu urządzenia BOSCH FSA 500 można w łatwy i niezawodny sposób skontrolować działanie świec żarowych bez konieczności ich wymontowania.
- Wszystkie fabryki świec żarowych Boscha są certyfikowane ISO/TS 16949. Największa z nich znajduje się w Rodez, we Francji a pozostałe w Japonii i Indiach.
- Każda świeca żarowa jest sprawdzana podczas testu grzania na końcu linii produkcyjnej, co zapewnia ich niezawodność i wysoką jakość produkcji.
Dowiedz się więcej odwiedzając stronę internetową Boscha.
Artykuł sponsorowany przez firmę Bosch