L.OS to kompletny ekosystem pozwalający na przeprowadzanie bardziej efektywnych operacji. Platforma wyróżnia się otwartością na różnych dostawców rozwiązań logistycznych, oferując płynne współdziałanie usług i danych. Dzięki temu przewoźnicy towarowi mogą korzystać z cyfrowych rozwiązań dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb lub wymagań, bez konieczności tworzenia własnych kosztownych projektów i narzędzi.
„L.OS to początek cyfrowej ery dla przewoźników, właścicieli flot oraz dostawców usług logistycznych. Nasza innowacyjna platforma logistyczna nie tylko dostarcza kompletny ekosystem, ale także stwarza zintegrowane środowisko oprogramowania, co umożliwia korzystanie z różnorodnych usług oferowanych przez dostawców. Dla Bosch branża transportu i logistyki ma strategiczne znaczenie” – powiedział Markus Heyn, członek zarządu Bosch i prezes działu Mobility.
W ciągu krótkiego czasu od premiery, platforma zdobyła międzynarodowe uznanie – obsługuje już 50 klientów w Europie, Indiach i Stanach Zjednoczonych, w tym 20 firm logistycznych z Niemiec i Indii oraz 10 z USA. Ponadto, ponad 50 dostawców usług jest obecnie w trakcie integrowania swoich usług na platformie. W ubiegłym roku Bosch ogłosił strategiczną współpracę z amerykańskim dostawcą usług w chmurze Amazon Web Services (AWS) w celu cyfryzacji sektora – branża transportu i logistyki stanowi kręgosłup globalnej gospodarki, a Bosch dostrzega ogromne możliwości rynkowe dla swoich usług logistycznych.
W Europie platforma L.OS umożliwia bezpieczną rezerwację parkingów dla ciężarówek. W Stanach Zjednoczonych dedykowany system zarządzania transportem usprawnia operacje dla flot. W Indiach funkcjonuje rozwiązanie pozycjonujące TrakZeus Bosch, dedykowane efektywnemu zarządzaniu flotą, transportem, planowaniu tras i parkingów. Wdrożono także narzędzie Digital CN, które umożliwia błyskawiczną i łatwą digitalizację dokumentów przewozowych, takich jak elektroniczne rachunki drogowe.
Bosch zamierza kontynuować rozwój platformy L.OS, umacniając swoją pozycję w dziedzinie cyfrowych innowacji dla branży transportowej i logistycznej.
Jako część strategii rozwoju, Bosch dąży do wygenerowania globalnej sprzedaży na poziomie 500 milionów euro do 2030 roku dzięki usługom logistycznym. W tym celu w lipcu 2023 roku firma utworzyła nową jednostkę operacyjną o nazwie Mobility Platform and Services, której głównym zadaniem jest rozwijanie platform cyfrowych. Ponad 400 pracowników w Europie, Indiach i Stanach Zjednoczonych odpowiada za dalszy rozwój i wsparcie produktów Bosch. Wśród nich znajdują się m.in. Mobility Marketplace, cyfrowa platforma e-commerce, ParkZeus, zintegrowana platforma parkingowa oraz Logistics Operating System (L.OS).
„Utworzenie dedykowanej jednostki podkreśla strategiczne znaczenie, jakie Bosch przywiązuje do cyfryzacji mobilności opartej na chmurze. Chcemy umożliwić firmom współpracę w celu wspólnego tworzenia i wdrażania innowacji oraz rozwiązywania problemów za pośrednictwem naszych platform” – powiedział Sandeep Nelamangala, dyrektor wykonawczy odpowiedzialny za obszar platform cyfrowych w firmie Bosch.
Źródło: Bosch
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?