BPW ECO Air – modułowe zawieszenie pneumatyczne | MOTOFAKTOR

BPW ECO Air - modułowe zawieszenie pneumatyczne

Firma BPW opracowała nową generację zawieszenia pneumatycznego do przyczep i naczep drogowych wykonaną od podstaw jako nowoczesny system modułowy.

Od maja 2019 ruszyła produkcja seryjna nowego zawieszenie BPW ECO Air. Występuje ono w konfiguracji z osią z okrągłym korpusem osi z nowymi hamulcami tarczowymi ECO Disc TS2, a także hamulcami bębnowymi ECO Drum.

Podstawowe informacje:

1. Oznaczenie

 

Przykładowe nowe oznaczenie SRBF EAAU zastępuje dotychczasowe SHBF ACAU. Litera „R” oznacza korpus osi o przekroju okrągłym, natomiast „EA” oznacza zawieszenie ECO Air.

 

2. Nowe wymiary śladu kół i rozstawu wsporników siłowników dla hamulców bębnowych SN4218.

 

Dla nowego zawieszenia ECO Air w osiach z hamulcami bębnowymi SN4218 zmianie uległy wymiary śladu kół (SP) i rozstawu wsporników siłowników.

 

Ślad kół osi z hamulcami SN 4218:
1. 2010 mm zamienia się na 2015 mm;
2. 2095 mm zamienia się na 2100 mm.

 

Nowe wartości zostały dopasowane do wymiarów nominalnych. Całkowita szerokość osi w tych wykonaniach nie ulega zmianie. Inne wymiary rozstawu kół dla osi z hamulcami bębnowymi SN 4218 (np. 2040) oraz dla osi z hamulcami tarczowymi pozostają bez zmian.

 

Rozstaw wsporników siłowników (GM):

 

Wymiary rozstawu wsporników siłowników uległy zmianie o 3-8 mm, zależnie od wersji (np. zamiast 409 mm jest 401 mm, zamiast 525 mm jest 517 mm, zamiast 464 mm jest 461 mm). Zmiany te mieszczą się w granicach tolerancji produkcyjnej i zasadniczo nie wymuszają zmian w konstrukcji pojazdów.

 

3. ECO Air z zaciskiem TS2 3709 nie współpracuje z siłownikami 22″ lub 24″

 

Z uwagi na ograniczoną przestrzeń, współpraca siłowników hamulcowych 22” i 24” z zaciskami hamulcowymi TS2 3709 nie jest możliwa. Analogicznie jak dotychczas w przypadku zacisku TSB 3709 z zawieszeniem ECO Air Compact. W przypadku konieczności użycia siłowników 22” lub 24” zamiennie należy zastosować oś z zaciskami TS2 4309 w przypadku zawieszenia ECO Air lub oś z zaciskami TS23709 z zawieszeniem Airlight II.

 

4. Czujnik zużycia klocków hamulcowych do hamulców ECO Disc TS2

 

4.1. Do obu zacisków – TS2 3709 oraz TS2 4309 – przeznaczony jest zestaw czujników zużycia klocków hamulcowych 05.801.48.92.0.

4.2. BPW oferuje również inteligentny czujnik stopnia zużycia klocków hamulcowych w połączeniu systemem idemtelematics umożliwiający zdalną kontrolę stanu hamulców.

Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się ze swoim przedstawicielem BPW.

 

Źródło: BPW

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).