Jak czytamy w treści pisma złożonego do biura KPRM jego sygnatariusze domagają się pilnych prac nad aktem wykonawczym regulującym wysokość opłat za badania techniczne i jego szybkie wprowadzenie w życie. Wskazują przy tym na bierność działań rządu, mimo licznie wysyłanych pism do stosownych resortów i interpelacji poselskich w tej sprawie.
W ich ocenie wiele stacji kontroli pojazdów bez rewaloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów ma poważne kłopoty finansowe ze względu na rosnące koszty ich funkcjonowania, które mogą być jeszcze wyższe po wdrożeniu Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE. Co więcej, dla wielu SKP wejście w życie tej dyrektywy może oznaczać koniec działalności, bo wymagane w niej inwestycje będą ponad ich możliwości finansowe.
Argumentują, przy tym również, że brak rewaloryzacji może się odbić na poziomie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, ponieważ zamknięcie SKP utrudni lub nawet uniemożliwi wykonanie badań technicznych pojazdów w mniejszych miejscowościach.
Pełna treść pisma jest dostępna TUTAJ.
Jego sygnatariuszami są przedstawiciele:
Źródło: PISKP