Działania promocyjne nie ograniczają się jedynie do kampanii reklamowej. Równolegle prowadzona jest akcja edukacyjna o produkcie. Jej celem jest przekonanie klientów, że polskie klocki z fabryki w Budzyniu mają światową jakość i osiągają lepsze parametry niż ich zachodni odpowiednik, co potwierdzają wykonane precyzyjne badania porównawcze.
Twarzą akcji jest rajdowiec, Krzysztof Hołowczyc, a przesłanie reklamowe odnosi się do zagranicznej konkurencji polskiego producenta: w pierwszym etapie hiszpańskiej, w drugim włoskiej. Breck śmiało wchodzi w tę rywalizację i nie boi się porównań do zachodnich rywali. Kampania jest prowadzona w lekkiej, żartobliwej formie.
W pierwszej odsłonie akcji przesłanie reklamowe odnosiło się do hiszpańskiego konkurenta polskich klocków i dowiedzieliśmy, że „przytarliśmy Hiszpanom rogi”. W jednej z kreacji reklamowych widzieliśmy szarżującego byka, a umieszczony obok slogan głosił: „Hamulce po byku do hiszpańskich aut”.
Hasła reklamowe w tej kampanii skonstruowano na podstawie przeprowadzonych badań porównawczych, wykonanych skali rzeczywistej, w warunkach laboratoryjnych. Jakie są zatem przewagi klocków Breck w stosunku do hiszpańskiego konkurenta? Bardzo konkretne:
Breck nadal nie zwalnia tempa i teraz staje w szranki z włoską konkurencją. Jak wychodzi z tego pojedynku? Ponownie zwycięsko! W kolejnej odsłonie kampanii znów puszczone jest do nas oko. Dowiadujemy się, że… „Włochom zmiękła rura”, o czym przekonują nas konkretne liczby potwierdzone w przeprowadzonych badaniach: droga hamowania – ze 120 do 80 km/h – jest krótsza o 12 metrów (przy 80 barach), a zużycie klocków w całym teście – zawierającym zahamowania w warunkach miejskich, pozamiejskich, autostradowych i górskich – jest niższe aż o 55%! Dodatkowo średnia skuteczność hamowania, w różnych warunkach użytkowania, jest wyższa o 8% od włoskiego konkurenta.
Wierzymy w jakość. Wiemy, że nasze produkty nie ustępują zagranicznej konkurencji, a dodatkowo są atrakcyjniejsze cenowo. Przekonali się już o tym nasi kontrahenci z zagranicy, gdzie sprzedajemy aż 80 procent naszych produktów. Teraz mocniej zwracamy się ku rodzimemu rynkowi. Wpadliśmy na pomysł by kampanię reklamową wspierał konkurs dotyczący klocków hamulcowych Breck.
szef marketingu firmy Lumag z Budzynia, producenta klocków Breck - Łukasz Żak
Konkurs kusi znakomitymi nagrodami. W pierwszej jego odsłonie – która kończy się 31 marca – był do wygrania m.in. Seat Ibiza. Także w drugim etapie zwycięzca odjedzie atrakcyjnym autem.
Co trzeba zrobić by wziąć udział w konkursie? Wystarczy kupić dowolne klocki hamulcowe Breck, zachować paragon i wypełnić formularz konkursowy na stronie breck.pl, gdzie trzeba odpowiedzieć na dwa proste pytania. Oceniana będzie poprawność i kreatywność odpowiedzi udzielonych przez uczestników.
Ale, szczerze mówiąc, nie musisz liczyć na szczęście, bo jeśli wybrałeś klocki hamulcowe Brecka, to już wygrałeś.
- Krzysztof HołowczycMamy ponad 30-letnie doświadczenie w branży i zwracamy bardzo dużą uwagę na proces produkcji naszych klocków. Postawiliśmy jakiś czas temu na to, co nas na polskim rynku mocno wyróżnia, czyli na przewagę technologiczną.
- Łukasz Żak
Breck mocno akcentuje korzyści płynące z wyboru polskich klocków. Firma wskazuje pięć istotnych parametrów, na które powinni zwrócić uwagę klienci wybierający tę markę:
Źródło: Lumag