Brembo zadebiutuje jako oficjalny partner i dostawca technologii hamowania podczas historycznej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, najbardziej prestiżowego wyścigu długodystansowego na świecie, który będzie obchodził swoje 100-lecie.
Zaawansowane technologie hamowania Brembo zostaną dostosowane do wysokich wymagań każdego zespołu, kierowcy i pojazdu.
Sześćdziesiąt dwa samochody będą rywalizować w czterech różnych klasach w wyścigu, który odbędzie się w weekend 10 i 11 czerwca.
Cieszymy się, że będziemy dostawcą układów hamulcowych na setną edycję 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Brembo jest związane ze sportami motorowymi od prawie 50 lat, a te kultowe zawody zawsze są najpopularniejszym wydarzeniem motoryzacyjnym na świecie – mówi Daniele Schillaci, CEO Brembo – Hipersamochody, prototypy i pojazdy GT… jesteśmy w stanie wyposażyć większość samochodów biorących udział w zawodach, które pełnią dla nas funkcję laboratorium. Wyścigi pozwalają nam testować i udoskonalać nowe projekty i rozwiązania, a następnie wprowadzić je do pojazdów drogowych.
24-godzinny wyścig Le Mans po raz pierwszy odbył się w 1923 roku na półstałym torze Sarthe. Oferuje surową próbę hamulców samochodu, zwłaszcza wjeżdżając w dwie szykany, które przerywają długą prostą Mulsanne. Będzie to 35. rok z rzędu dla Brembo jako dostawcy zaawansowanych układów hamulcowych na zawody.
Brembo skupili się na znalezieniu najbardziej efektywnego połączenia lekkości i sztywności, aby zapewnić maksymalną niezawodność. Osiągnięto to poprzez zaprojektowanie elementów ciernych, które przy optymalnym użytkowaniu wytrzymać mają cały czas trwania zawodów bez konieczności wymiany. Bardzo niski stopień zużycia oznacza również, że skuteczność hamowania ma być utrzymana przez cały wyścig. W wyścigu długodystansowym, w którym pojazd napotyka bardzo zmienne warunki, a kierowcy zmieniają się, posiadanie układu hamulcowego, który gwarantuje stałą wydajność i przewidywalną reakcję, jest ogromnym plusem.
Elementy cierne montowane w pojazdach klasy Hypercar są wykonane z włókna węglowego, które dobrze odprowadza ciepło. Technicy Brembo zoptymalizowali rozmiar i wentylację tarcz, które mają maksymalną grubość 38 mm i maksymalną średnicę 380 mm i wytrzymują ponad 6000 km. Tarcze posiadają 432 otwory wentylacyjne i pracują w zakresie temperatur od 250°C do 850°C.
W przypadku klasy LMP2 tarcze z włókna węglowego mają maksymalną grubość 32 mm i maksymalną średnicę 380 mm i ponownie wytrzymują do 6000 km. Posiadają nawiercone 48 otworów wentylacyjnych i pracują w zakresie temperatur od 250°C do 850°C.
Wreszcie, pojazdy w klasie LMGTE mają żeliwne hamulce tarczowe o maksymalnej grubości 35 mm i maksymalnej średnicy 390 mm, które wytrzymują do 4000 km. Tarcze żeliwne są gładkie, bez otworów wentylacyjnych, ale mogą mieć aż 72 żebra lub łopatki; ich zakres temperatur pracy wynosi od 250°C do 750°C.
Spośród 62 pojazdów biorących udział w wyścigu, 44 będą miały co najmniej jeden element układu hamulcowego dostarczony przez Brembo – taki jak tarcze, zaciski lub klocki.
Brembo będzie również obecne w Fan Village, umożliwiając entuzjastom sportów motorowych kontakt z marką, poczucie zaangażowania i dobrą zabawę. Ta dedykowana strefa kibica będzie otwarta dla szerszej publiczności, z bogatym programem działań i wydarzeń związanych zarówno z Brembo, jak i światem wyścigów samochodowych. Fani będą mogli zobaczyć z bliska układy hamulcowe zaprojektowane przez Brembo na 24-godzinny wyścig Le Mans.
W tym obszarze znajdzie się Brembo Inspiration Shop, w którym będzie sprzedawana ekskluzywna, limitowana linia odzieży Brembo Racing, wraz z innymi towarami noszącymi logo Brembo.
Źródło: Brembo