Brembo oferuje zestawy hamulcowe do BEV | MOTOFAKTOR

Brembo oferuje zestawy hamulcowe do BEV

Brembo odpowiadając na współczesne potrzeby rynku motoryzacyjnego spowodowane popularyzacją elektromobilności, wprowadziło do oferty zestawy Brembo Beyond.

Po ponad wieku stosowania tradycyjnych rozwiązań, w dużej mierze podyktowanych przez dominację silników spalinowych, przemysł motoryzacyjny wszedł w okres transformacji. Rozwój jest głównie napędzany przez pojawienie się pojazdów elektrycznych (EV), które wpłynęły na proces innowacji w różnych sektorach branży. Szczególnie widoczny jest postęp w dziedzinie układów hamulcowych, dążący do poprawy osiągów i zwiększenia bezpieczeństwa, a także do ograniczenia wpływu na środowisko.

Hamowanie odzyskowe i cierne w pojazdach elektrycznych

Pojazdy elektryczne wykorzystują mechanizm hamowania odzyskowego (rekuperacyjnego) obok konwencjonalnego układu ciernego (hydraulicznego). Dzięki elektrycznemu napędowi, silnik odzyskuje znaczną części energii kinetycznej rozpraszanej podczas hamowania, co jest ważnym krokiem w zakresie zrównoważonego rozwoju. Podczas zwalniania prędkości silnik w samochodzie elektrycznym staje się generatorem. Chociaż potencjał odzyskiwania energii w tego typu pojazdach jest ograniczony, to hamowanie odzyskowe odgrywa kluczową rolę, zmniejszając zależność od hamulców ciernych.

Wykorzystanie hamowania odzyskowego wiąże się jednak z pewnymi wyzwaniami. W związku z tym, że nie wystarcza ono do całkowitego zatrzymania pojazdu i uniknięcia kolizji, konieczne jest dalsze stosowanie konwencjonalnych układów. Dlatego pojazdy elektryczne nadal muszą być wyposażone w hamulce cierne.

Rozwiązania Brembo dla rynku aftermarket pojazdów elektrycznych

Powszechność odzyskowych układów w pojazdach elektrycznych doprowadziła do zmiany w sposobie hamowania, ponieważ duża część tego procesu jest wykonywana przez silnik elektryczny. Komponenty hydraulicznego układu hamulcowego są używane coraz rzadziej, co zmniejsza ich zużycie, ale jednocześnie podnosi ich podatność na korozję, co odbija się negatywnie na trwałości i skuteczności działania. Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom, Brembo wprowadziło serię Brembo Beyond – kompleksową gamę rozwiązań dla rynku aftermarket, zaprojektowanych w celu zwiększenia dynamiki samochodów elektrycznych i przyjazności dla środowiska.

Zestaw złożony ze specjalnie powlekanych tarcz i innowacyjnych klocków hamulcowych dostosowanych do popularnych modeli samochodów elektrycznych pokazuje zaangażowanie Brembo w wykorzystywanie najnowocześniejszych materiałów i technologii w celu zapewnienia najwyższej wydajności i trwałości. W szczególności, zastosowanie specjalnego materiału ciernego niezawierającego miedzi i galwanizowanej płytki nośnej, redukuje zarówno emisję pyłu, jak i hałas podczas hamowania, przyczyniając się do wydłużenia żywotności komponentów i zrównoważonego rozwoju.

W warsztacie

Przemysł motoryzacyjny jest obecnie w procesie transformacji, dlatego warsztaty muszą umieć przewidywać przyszłe potrzeby i dostosowywać się do wyzwań stawianych przez mobilność elektryczną. Układy hamulcowe pojazdów elektrycznych mają inną konstrukcję i zasady konserwacji, co wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Kluczowe kwestie dla mechaników są następujące:

  • Wymiana klocków i tarcz hamulcowych: Ze względu na właściwości odzyskowego układu hamulcowego, okresy pomiędzy wymianami klocków i tarcz w pojazdach elektrycznych są zazwyczaj wydłużone. Mechanicy powinni jednak zwracać uwagę na oznaki utleniania, szczególnie w pojazdach eksploatowanych w trudnych warunkach atmosferycznych i rzadziej używanych.
  • Wymiana płynu hamulcowego: Dla pojazdów elektrycznych zalecane są tradycyjne okresy wymiany, ale preferowane jest stosowanie płynów o niskiej lepkości, zapewniających optymalną wydajność, szczególnie w pojazdach wyposażonych w zaawansowane systemy hamowania i kontroli trakcji.
  • Klocki hamulcowe do pojazdów elektrycznych: W związku ze zmniejszonym poziomem hałasu otoczenia, znacznie istotniejsza staje się kwestia minimalizacji dźwięku hamowania, wibracji i szorstkości (NVH). W tym celu należy zwrócić uwagę na stan klocków i tarcz, aby zapobiec ich nadmiernej korozji, co zapewni stałą i niezawodną skuteczność hamowania, nawet po dłuższych okresach postoju.

Pomimo wyzwań związanych z elektryfikacją pojazdów, przemysł motoryzacyjny może odnieść znaczne korzyści w zakresie wydajności produktów i zrównoważonego rozwoju firm. To zaangażowanie wzmacnia pozycję Brembo jako lidera w procesie transformacji, czego dowodem jest gama Brembo Beyond i jej wkład w bardziej ekologiczną przyszłość.

Źródło: Brembo

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).