Zgodnie z oczekiwaniami, na wyniki I półrocza 2020 r. duży wpływ miało stopniowe rozprzestrzenianie się pandemii COVID-19 na poziomie globalnym, która szczególnie dotknęła drugi kwartał roku.
W związku z tym, w pierwszej połowie 2020 r., sprzedaż Brembo w segmencie samochodów spadła o 27,7%, motocykli o 34,0%, pojazdów użytkowych o 25,6%, a pojazdów wyścigowych o 27,5% w porównaniu z tym samym okresem 2019 r.
Na poziomie geograficznym wyniki na różnych rynkach odzwierciedlały różne terminy rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19 i stopniowe przyjmowanie środków powstrzymywania przez rządy.
Sprzedaż spadła o 25,6% we Włoszech, o 32,5% w Niemczech, o 22,5% we Francji i o 40,5% w Wielkiej Brytanii. W Indiach i Japonii spadła odpowiednio o 43,4% i 12,1%, podczas gdy w Chinach sprzedaż spadła o zaledwie 2,4% dzięki dobrej koniunkturze na rynku, przy wzroście sprzedaży w II kwartale o 23,2%. Rynek północnoamerykański (USA, Meksyk i Kanada) skurczył się o 34,8%, a rynek południowoamerykański (Brazylia i Argentyna) o 43,9%.
W I półroczu 2020 roku koszty sprzedaży i inne koszty operacyjne netto wyniosły 607,6 mln euro, przy 63,9% stosunku do sprzedaży, co stanowi wzrost w ujęciu procentowym w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (I półrocze 2019: 823,8 mln euro; 62,2% sprzedaży).
EBITDA za I półrocze 2020 r. wyniosła 143,3 mln euro (marża EBITDA: 15,1%) w porównaniu do 270,6 mln euro za pierwsze półrocze 2019 r. (Marża EBITDA: 20,4%). EBIT wyniósł 38,8 mln euro (marża EBIT: 4,1%) w porównaniu do 174,5 mln euro (marża EBIT: 13,2%) za pierwsze półrocze 2019 r.
Zysk netto wyniósł 24,7 mln euro w porównaniu do 167,9 mln euro w pierwszej połowie 2019 r. Na podstawie stawek podatkowych obowiązujących zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi w każdym kraju szacunkowa kwota podatków wyniosła 4,5 mln euro (37,0 mln euro w I połowie 2019 r. ), ze stawką podatku 18,2% w porównaniu do 22,0% w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Zatwierdzone dzisiaj przez Zarząd wyniki za pierwsze półrocze 2020 r. potwierdzają, że Brembo wykazało się znaczną odpornością na aktualną sytuację, zachowując wysokie marże i utrzymując stabilność finansową. Spółka uważa, że jest dobrze przygotowana na zmiany na rynku, dzięki zaangażowaniu w procesy innowacyjne, digitalizację i ochronę środowiska, pomimo ciągłej niepewności panującej w branży motoryzacyjnej, którą dodatkowo zwiększył światowy kryzys gospodarczy. Jesteśmy pewni naszej przyszłości, dzięki solidnym podstawom i długoterminowemu programowi rozwoju, który pozwoli nam wznowić wzrost.
prezes Brembo - Alberto Bombassei
Źródło: Brembo