Brembo podsumowało III kwartał 2020 | MOTOFAKTOR

Brembo podsumowało III kwartał 2020

W III kw. marże Brembo były zgodne z planem z poprzedniego roku, pomimo skomplikowanych warunków. Zysk netto wyniósł 51,7 mln euro.

Wyniki za III kwartał 2020 r.

Skonsolidowane przychody netto Grupy Brembo za trzeci kwartał 2020 roku wyniosły 608,8 mln euro, co oznacza spadek o 5,9% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.

 

Na poziomie geograficznym, chociaż negatywne skutki pandemii COVID-19 utrzymywały się we wszystkich krajach na całym świecie, dwa rynki ostro kontrastowały z ogólnym trendem: Chiny, które odnotowały wzrost o 15,7% w kwartale oraz NAFTA (Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk), gdzie odnotowano wzrost o 3,9%.

 

Mówiąc dokładniej, w trzecim kwartale 2020 roku sprzedaż spadła o 0,6% we Włoszech, o 14,0% w Niemczech, o 15,9% we Francji i o 26,0% w Wielkiej Brytanii. Jeśli chodzi o kraje spoza UE, Indie spadły o 20,3%, Japonia o 40,5% i Ameryka Południowa o 37,4%, podczas gdy, jak wspomniano powyżej, Chiny i Ameryka Północna (USA, Kanada i Meksyk) odnotowały wzrost o 15,7% i 3,9%.

 

EBITDA wyniosła 123,8 mln euro (marża EBITDA: 20,3%) w raportowanym kwartale, zasadniczo tak jak w poprzednim roku i poprawiając się w ujęciu procentowym, dzięki zdecydowanym działaniom podjętym w celu ograniczenia kosztów i złagodzenia skutków pandemii COVID-19.

 

EBIT wyniósł 71,8 mln EUR (marża EBIT: 11,8%), co oznacza spadek o 3,9% w porównaniu do 74,8 mln EUR (marża EBIT: 11,6%) w trzecim kwartale 2019 r.

 

Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 67,9 mln euro (11,1% sprzedaży), a zysk netto 51,7 mln euro.

Wyniki za okres zakończony 30 września 2020 r.

Skonsolidowane przychody netto Grupy Brembo w okresie sprawozdawczym wyniosły 1,559 mld euro, spadając o 20,9% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, ze względu na skutki pandemii COVID-19, która szczególnie dotknęła pierwszą połowę roku.

 

W odniesieniu do segmentów rynku, w których działa Grupa, w raportowanym okresie odnotowano spadek zastosowań samochodowych o 20,4%, motocyklowych o 26,8%, użytkowych o 18,2%, wyścigowych o 22,0%.

 

Na poziomie geograficznym, w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, sprzedaż w pierwszych dziewięciu miesiącach spadła o 18,0% we Włoszech, o 26,7% w Niemczech, o 20,4% we Francji i o 35,7% w Wielkiej Brytanii.

 

W Azji Indie spadły o 35,5%, Japonia o 21,9%, podczas gdy Chiny wzrosły o 4,0%. Sprzedaż spadła o 22,3% w Ameryce Północnej (USA, Kanada i Meksyk) oraz o 41,3% w Ameryce Południowej.

 

W okresie zakończonym 30 września 2020 r. koszty sprzedaży i inne koszty operacyjne netto wyniosły 992,2 mln euro, co oznacza spadek o 19,8% w porównaniu do 1,236 mld euro w analogicznym okresie poprzedniego roku. W ujęciu procentowym stosunek do sprzedaży tej pozycji wyniósł 63,6%, w porównaniu do 62,7% w analogicznym okresie 2019 roku.

 

Koszty osobowe wyniosły 305,5 mln euro, przy 19,6% stosunku do sprzedaży, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (17,7% sprzedaży). Na dzień 30 września 2020 r. liczba pracowników wynosiła 10 869 osób (10 516 osób na 30 września 2019 i 10 868 osób na 31 grudnia 2019).

 

EBITDA za ten okres wyniosła 267,1 mln EUR (marża EBITDA: 17,1%), co oznacza spadek o 32,2% w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Amortyzacja wyniosła 156,5 mln EUR, w porównaniu do 144,8 mln EUR w roku poprzednim.

 

EBIT wyniósł 110,6 mln EUR (marża EBIT: 7,1%), co oznacza spadek o 55,6% w porównaniu z tym samym okresem 2019 r.

 

W okresie sprawozdawczym koszty netto z tytułu odsetek wyniosły 18,1 mln EUR (12,3 mln EUR w 2019 r.). Pozycja ta obejmowała straty kursowe netto w wysokości 7,8 mln EUR (1,2 mln EUR za ten sam okres poprzedniego roku) oraz koszty odsetek w wysokości 10,3 mln EUR (11,1 mln EUR na 30 września 2019 r.).

 

Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 92,5 mln euro (5,9% sprzedaży). W oparciu o stawkę podatkową obowiązującą w ramach obecnych przepisów podatkowych szacowany podatek wyniósł 19,9 mln EUR (53,3 mln EUR w 2019 r.), Przy stawce podatkowej 21,5%, nieco niższej w porównaniu do 22,5% w roku poprzednim. Okres zakończył się zyskiem netto w wysokości 71,7 mln euro.

 

Zadłużenie finansowe netto na 30 września 2020 r. wyniosło 505,7 mln EUR, co oznacza spadek o 91,8 mln EUR w porównaniu z 30 czerwca 2020 r .; po uwzględnieniu wpływu MSSF 16 wyniósłby 320,1 mln euro, co oznacza spadek o 87,1 mln euro w porównaniu z 30 czerwca 2020 r. (407,2 mln euro).

Zatwierdzone przez Zarząd Brembo wyniki za trzeci kwartał 2020 r. pokazują, że, pomimo skomplikowanych warunków na rynku, które wpłynęły na wszystkie sektory przemysłu, w tym na przemysł motoryzacyjny, firmie Brembo udało się wyrównać wiele kosztów i ograniczyć negatywne skutki. Wykorzystaliśmy również szanse na ożywienie gospodarcze, reagując na zwiększony popyt ze strony klientów, i osiągnęliśmy wyniki, które uznajemy za zadowalające, pomimo nieznacznego spadku w porównaniu z 2019 r. Omawiany kwartał złagodził negatywne wyniki z pierwszej części roku, ale kolejny kwartał znów zapowiada się niepewnie. W tych niestabilnych czasach Spółka zaprezentowała nową strategię, jej celem jest tworzenie innowacyjnych produktów i procesów, przy uwzględnieniu zrównoważonego rozwoju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, którzy stawiają czoła wyzwaniom nowej mobilności.

prezes Brembo - Alberto Bombassei

 

Źródło: Brembo

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).