Skonsolidowane przychody netto Grupy Brembo za trzeci kwartał 2020 roku wyniosły 608,8 mln euro, co oznacza spadek o 5,9% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.
Na poziomie geograficznym, chociaż negatywne skutki pandemii COVID-19 utrzymywały się we wszystkich krajach na całym świecie, dwa rynki ostro kontrastowały z ogólnym trendem: Chiny, które odnotowały wzrost o 15,7% w kwartale oraz NAFTA (Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk), gdzie odnotowano wzrost o 3,9%.
Mówiąc dokładniej, w trzecim kwartale 2020 roku sprzedaż spadła o 0,6% we Włoszech, o 14,0% w Niemczech, o 15,9% we Francji i o 26,0% w Wielkiej Brytanii. Jeśli chodzi o kraje spoza UE, Indie spadły o 20,3%, Japonia o 40,5% i Ameryka Południowa o 37,4%, podczas gdy, jak wspomniano powyżej, Chiny i Ameryka Północna (USA, Kanada i Meksyk) odnotowały wzrost o 15,7% i 3,9%.
EBITDA wyniosła 123,8 mln euro (marża EBITDA: 20,3%) w raportowanym kwartale, zasadniczo tak jak w poprzednim roku i poprawiając się w ujęciu procentowym, dzięki zdecydowanym działaniom podjętym w celu ograniczenia kosztów i złagodzenia skutków pandemii COVID-19.
EBIT wyniósł 71,8 mln EUR (marża EBIT: 11,8%), co oznacza spadek o 3,9% w porównaniu do 74,8 mln EUR (marża EBIT: 11,6%) w trzecim kwartale 2019 r.
Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 67,9 mln euro (11,1% sprzedaży), a zysk netto 51,7 mln euro.
Skonsolidowane przychody netto Grupy Brembo w okresie sprawozdawczym wyniosły 1,559 mld euro, spadając o 20,9% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, ze względu na skutki pandemii COVID-19, która szczególnie dotknęła pierwszą połowę roku.
W odniesieniu do segmentów rynku, w których działa Grupa, w raportowanym okresie odnotowano spadek zastosowań samochodowych o 20,4%, motocyklowych o 26,8%, użytkowych o 18,2%, wyścigowych o 22,0%.
Na poziomie geograficznym, w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, sprzedaż w pierwszych dziewięciu miesiącach spadła o 18,0% we Włoszech, o 26,7% w Niemczech, o 20,4% we Francji i o 35,7% w Wielkiej Brytanii.
W Azji Indie spadły o 35,5%, Japonia o 21,9%, podczas gdy Chiny wzrosły o 4,0%. Sprzedaż spadła o 22,3% w Ameryce Północnej (USA, Kanada i Meksyk) oraz o 41,3% w Ameryce Południowej.
W okresie zakończonym 30 września 2020 r. koszty sprzedaży i inne koszty operacyjne netto wyniosły 992,2 mln euro, co oznacza spadek o 19,8% w porównaniu do 1,236 mld euro w analogicznym okresie poprzedniego roku. W ujęciu procentowym stosunek do sprzedaży tej pozycji wyniósł 63,6%, w porównaniu do 62,7% w analogicznym okresie 2019 roku.
Koszty osobowe wyniosły 305,5 mln euro, przy 19,6% stosunku do sprzedaży, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (17,7% sprzedaży). Na dzień 30 września 2020 r. liczba pracowników wynosiła 10 869 osób (10 516 osób na 30 września 2019 i 10 868 osób na 31 grudnia 2019).
EBITDA za ten okres wyniosła 267,1 mln EUR (marża EBITDA: 17,1%), co oznacza spadek o 32,2% w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Amortyzacja wyniosła 156,5 mln EUR, w porównaniu do 144,8 mln EUR w roku poprzednim.
EBIT wyniósł 110,6 mln EUR (marża EBIT: 7,1%), co oznacza spadek o 55,6% w porównaniu z tym samym okresem 2019 r.
W okresie sprawozdawczym koszty netto z tytułu odsetek wyniosły 18,1 mln EUR (12,3 mln EUR w 2019 r.). Pozycja ta obejmowała straty kursowe netto w wysokości 7,8 mln EUR (1,2 mln EUR za ten sam okres poprzedniego roku) oraz koszty odsetek w wysokości 10,3 mln EUR (11,1 mln EUR na 30 września 2019 r.).
Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 92,5 mln euro (5,9% sprzedaży). W oparciu o stawkę podatkową obowiązującą w ramach obecnych przepisów podatkowych szacowany podatek wyniósł 19,9 mln EUR (53,3 mln EUR w 2019 r.), Przy stawce podatkowej 21,5%, nieco niższej w porównaniu do 22,5% w roku poprzednim. Okres zakończył się zyskiem netto w wysokości 71,7 mln euro.
Zadłużenie finansowe netto na 30 września 2020 r. wyniosło 505,7 mln EUR, co oznacza spadek o 91,8 mln EUR w porównaniu z 30 czerwca 2020 r .; po uwzględnieniu wpływu MSSF 16 wyniósłby 320,1 mln euro, co oznacza spadek o 87,1 mln euro w porównaniu z 30 czerwca 2020 r. (407,2 mln euro).
Zatwierdzone przez Zarząd Brembo wyniki za trzeci kwartał 2020 r. pokazują, że, pomimo skomplikowanych warunków na rynku, które wpłynęły na wszystkie sektory przemysłu, w tym na przemysł motoryzacyjny, firmie Brembo udało się wyrównać wiele kosztów i ograniczyć negatywne skutki. Wykorzystaliśmy również szanse na ożywienie gospodarcze, reagując na zwiększony popyt ze strony klientów, i osiągnęliśmy wyniki, które uznajemy za zadowalające, pomimo nieznacznego spadku w porównaniu z 2019 r. Omawiany kwartał złagodził negatywne wyniki z pierwszej części roku, ale kolejny kwartał znów zapowiada się niepewnie. W tych niestabilnych czasach Spółka zaprezentowała nową strategię, jej celem jest tworzenie innowacyjnych produktów i procesów, przy uwzględnieniu zrównoważonego rozwoju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, którzy stawiają czoła wyzwaniom nowej mobilności.
prezes Brembo - Alberto Bombassei
Źródło: Brembo