Skonsolidowane przychody netto wyniosły 2.041,8 mln euro, co oznacza wzrost o 30,9% (+32,6% +32,6% według kursu wymiany „like-for-like”) w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.
Na podstawie kursu like-for-like i konsolidacji (ta ostatnia po przejęciu duńskiej firmy SBS Friction z dniem 1 stycznia 2021 r.) wzrost wyniósłby 31,7%. W porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 r. — bardziej jednorodne porównanie w świetle skutków pandemii Covid-19 — przychody za 9 miesięcy 2021 r. wzrosły o 3,6%.
W okresie sprawozdawczym bardzo dobrze spisywały się wszystkie segmenty, w których działa Grupa: segment samochodowy wzrósł o 26,3%, motocyklowy o 64,0% (+54,9% na bazie konsolidacji like-for-like), dostawczy o 35,3 %, a pojazdów wyścigowych o 29,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku.
Na poziomie geograficznym sprzedaż wzrosła o 39,4% we Włoszech, 29,9% w Niemczech, 18,7% we Francji i 31,6% w Wielkiej Brytanii (+30,9% według kursu wymiany „like-for-like”).
W Indiach zanotowano wzrost o 43,9% (+51,7% według kursu wymiany „like-for-like”), w Chinach o 32,5% (+30,9% według kursu wymiany „like-for-like”), a w Japonii o 27,5% (+27,2% według kursu wymiany „like-for-like”). Rynek północnoamerykański (USA, Meksyk i Kanada) odnotował wzrost o 27,1% (+34,0% według kursu wymiany „like-for-like”), a rynek południowoamerykański (Brazylia i Argentyna) o 32,4% (+46,6% według kursu wymiany „like-for-like”).
Na dzień 30 września 2021 r. EBITDA wyniosła 381,7 mln EUR (marża EBITDA: 18,7%), w porównaniu do 267,1 mln EUR (marża EBITDA: 17,1%) w tym samym okresie poprzedniego roku. EBIT wyniósł 224,1 mln euro (marża EBIT: 11,0%) w porównaniu do 110,6 mln euro (marża EBIT: 7,1%) na dzień 30 września 2020 r.
Okres sprawozdawczy zakończył się zyskiem netto w wysokości 168,7 mln euro, co stanowiło 8,3% sprzedaży.
W trzecim kwartale 2021 r. skonsolidowane przychody netto wyniosły 681,0 mln euro, co oznacza wzrost o 11,9% (+10,8% w stosunku do analogicznego kursu wymiany) w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r. i o 5,2% w porównaniu z trzecim kwartałem. kwartał 2019 r.
Na podstawie kursu like-for-like i konsolidacji (ta ostatnia po przejęciu duńskiej firmy SBS Friction z dniem 1 stycznia 2021 r.) wzrost wyniósłby 10,1%.
W trzecim kwartale 2021 r. koszty sprzedaży i pozostałe koszty operacyjne netto wyniosły 450,9 mln euro, przy 66,2% stosunku do sprzedaży, co oznacza wzrost w ujęciu procentowym w porównaniu do 63,2% w tym samym okresie poprzedniego roku (384,5 mln euro).
EBITDA za kwartał wyniosła 111,4 mln EUR (marża EBITDA: 16,4%), co oznacza spadek o 10,0% w porównaniu z tym samym kwartałem 2020 roku.
W okresie sprawozdawczym miały miejsce gwałtowne, powszechne wzrosty kosztów produkcji, szczególnie w przypadku metali żelaznych, energii i logistyki, które są w dużej mierze odzyskiwane w następnych miesiącach, dzięki zwykłym mechanizmom automatycznego indeksowania umów zawartych z głównych klientów.
Ponadto globalny niedobór mikroprocesorów dotykający sektor motoryzacyjny, mimo że nie miał bezpośredniego wpływu na Brembo, spowodował znaczną zmienność w zamówieniach klientów, uniemożliwiając optymalne zarządzanie mocami produkcyjnymi.
Czynniki te przyczyniły się do obniżenia marż w porównaniu do roku poprzedniego i poprzednich kwartałów.
EBIT wyniósł 58,3 mln EUR (marża EBIT: 8,6%) w porównaniu do 71,8 mln EUR (marża EBIT: 11,8%) w trzecim kwartale 2020 r.
Okres sprawozdawczy zakończył się zyskiem netto w wysokości 41,7 mln euro, co stanowiło 6,1% sprzedaży.
Wyniki za trzeci kwartał 2021 r., zatwierdzone dzisiaj przez Radę Dyrektorów Brembo, pokazują, że naszej firmie udało się wygenerować rosnące przychody nie tylko w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale również w zestawieniu z analogicznym okresem 2019 r. Podstawy działalności Grupy pozostają stabilne we wszystkich segmentach biznesowych. Po odnotowaniu wysokich wyników w pierwszej połowie roku, pojawił się silny, negatywny wpływ inflacji oraz niedoboru półprzewodników. Te czynniki będą oddziaływać na branżę motoryzacyjną co najmniej do końca 2021 r., ale popyt na pojazdy pozostanie na wysokim poziomie. W tym trudnym okresie i pomimo niepewnej przyszłości, firma Brembo będzie kontynuowała obraną strategię. Sfinalizowaliśmy zakup hiszpańskiej firmy J.Juan, uzupełniając w ten sposób ofertę produktów motocyklowych. Ponadto, niedawne wprowadzenie nowego, inteligentnego systemu hamulcowego SENSIFY™, pozycjonuje nas jako najnowocześniejszą firmę, przygotowaną na dostarczania rozwiązań technologicznych dla pojazdów przyszłości.
prezes Brembo - Alberto Bombassei
Źródło: Brembo