Nissan GT-R50 by Italdesign upamiętnia 50. rocznicę zarówno powstania modelu GT-R, jak i włoskiego studia stylistycznego. Za wygląd limitowanej edycji GT-R-a oprócz Italdesign odpowiadają NISMO oraz zespoły Nissan Design z Londynu i San Diego. GT-R50 swój debiut na rynku europejskim zaliczy na przełomie lipca i sierpnia br., ale niecierpliwi mogą go podziwiać na żywo lub w relacjach już dziś podczas trwającego do końca weekendu Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Jego przednie 6-tłokowe i tylne 4-tłokowe zaciski monoblokowe od Brembo charakteryzują się wysoką wydajnością połączoną z estetyką oraz specjalną dbałością o kształt i kolor. Firma Brembo zastosowała również perforowane tarcze pływające (przednia tarcza 390×32,6 mm i tylna tarcza 380×30 mm), które zostały zainspirowane wyścigami samochodowymi.
Pod nadwoziem Nissana GT-R50 by Italdesign kryją się starannie przemyślane podzespoły mechaniczne. Wykorzystując wyścigowe doświadczenia z Nissana GT3, zespół NISMO udoskonalił ręcznie montowany silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra, wydobywając z niego moc szacowaną na 720 KM i 780 Nm momentu obrotowego.
Modyfikacje jednostki napędowej polegały między innymi na optymalizacji podwójnych wyczynowych turbosprężarek o dużej średnicy i wydajności, zapożyczonych z modelu GT3, zamontowaniu większych intercoolerów oraz zastosowaniu wałów korbowych, tłoków, korbowodów i łożysk o podwyższonej wytrzymałości, wydajnych dysz natrysku oleju na denka tłoków, wałków rozrządu ze zmodyfikowanym profilem krzywek i bardziej wydajnych wtryskiwaczy paliwa. Zoptymalizowano także układ zapłonowy, dolotowy i wydechowy. Wzmocniona dwusprzęgłowa sekwencyjna sześciobiegowa przekładnia zamontowana z tyłu w układzie transaxle, a także wytrzymalsze mechanizmy różnicowe i półosie napędowe, zapewniają skuteczne przekazanie mocy na koła.
Opracowano zmodyfikowane zawieszenie z amortyzatorami Bilstein DampTronic I z systemem ciągłej regulacji charakterystyki pracy. Opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 255/35 R21 z przodu i 285/30 R21 z tyłu zapewniają przyczepność adekwatną do mocy silnika.
Źródło: Brembo