Każda z wymienionych linii tarcz ma swoją określoną charakterystykę. Linia Original to tarcze hamulcowe z gładką powierzchnią, bez nacięć i otworów. Według zapewnień producenta poza zwiększonym komfortem jazdy i mniejszym zużyciem klocków hamulcowych tarcze Brembo z tej linii, w zależności od modelu samochodu, do którego są przeznaczone, mogą posiadać dodatkowe zalety przewyższające konkurencyjne produkty w takich aspektach jak wentylacja, malowanie czy mieszkanka żeliwa z którego są wykonane:
Brembo Xtra to nawiercane tarcze, które dzięki swoim otworom zwiększają właściwości cierne pomiędzy klockiem, a tarczą. Zadaniem otworów jest także oczyszczanie powierzchni klocków hamulcowych z nagromadzonych osadów. Wywiercone otwory zwiększają wydajność dzięki lepszemu odprowadzaniu ciepła i gazów wytwarzanych w wyniku tarcia.
W linii Brembo Max znajdują się tarcze nacinane, które utrzymują materiał cierny klocków w dobrej kondycji. Zapobiega to nadmiernie szybkiemu wzrostowi temperatury, który może doprowadzić do zeszklenia materiału ciernego. Posiadają one dodatkowe nacięcie, które służy do monitorowania zużycia tarcz.
Tarcze Brembo Sport są z kolei zaprojektowane tak, aby zminimalizować ryzyko przegrzania i odkształcenia. Są one dostępne w wersjach nacinanych i nawiercanych. Ich powierzchnia jest pokryta ocynkowaną powłoką dającą też ciekawy efekt wizualny.
Tarcze hamulcowe z w/w linii są dostępne dla VW Tourana (5T1) w wersjach silnikowych: 1.2 TSI (2015-2018); 1.4 TSI (2015-2018); 1.6 TDI (2015-2018); 1.8 TSI (2015-2018); 2.0 TDI (2015-2018).
Źródło: Brembo