Bez ryku wydajnych silników benzynowych, które zagłuszają hamulce w działaniu, grozi im rozproszenie uwagi kierowców cieszących się względną ciszą swoich pojazdów zasilanych bateryjnie.
Opracowanie cichszych hamulców jest tylko jednym z wyzwań, przed którymi stoi firma, gdy chce wyjść poza tradycyjne przedsiębiorstwa i wyprzedzić zagrożenia dla starszych technologii, gdy przemysł motoryzacyjny ewoluuje w erze cyfrowej.
Brembo opracowuje lżejsze, elektryczne mechanizmy hamulcowe typu wire-by-wire stosowane w samochodach elektrycznych w celu zastąpienia tradycyjnych hamulców hydraulicznych i stoi w obliczu zagrożenia dla swojej firmy dzięki tak zwanym układom hamowania odzyskowego, które wychwytują energię traconą, gdy samochody zwalniają i magazynują ją w akumulatorze.
Silniki elektryczne nie hałasują, więc układ hamulcowy może ostatecznie być irytujący dla pasażerów. Mogą nawet oglądać film w przyszłości, siedząc w samochodach, dzięki autonomicznej jeździe, więc naszym celem jest również, aby hamowanie było coraz bardziej ciche.
wiceprezes wykonawczy Brembo w rozmowie z agencją Reuters - Matteo Tiraboschi
Założona w 1961 r. w małym warsztacie w pobliżu miasta na północy Włoch, rodzinna firma uważa, że przejęcie jest odpowiedzią, dzięki czemu może rozszerzyć się na urządzenia cyfrowe i nadążać za zmianami w projektowaniu i użytkowaniu samochodów.
Brembo nie jest osamotnione. Przykładowo ZF Friedrichshafen kupił w tym roku WABCO za ponad 7 miliardów dolarów, aby wzmocnić swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie technologii jazdy autonomicznej.
Samochody będą coraz bardziej usługą. Ludzie będą coraz mniej patrzeć na wydajność. Światło żarówki jest włączone lub wyłączone, wszystkie silniki elektryczne natychmiast zwolnią moc. Ludzie będą patrzeć na wnętrza, komfort, infotainment.
- Matteo TiraboschiTiraboschi zapewnił, że Brembo śledzi również przejęcia na rynku producentów samochodowych.
Musimy uzupełnić gamę oferowanych przez nas produktów, ale musi to być spójne z tym, co robimy – powiedział, dodając, że wyszukiwanie Brembo koncentrowało się na firmach obejmujących elektronikę, autonomiczną jazdę i infotainment.
Tiraboschi powiedział w czerwcu, że Brembo dąży do osiągnięcia celu „znacznej wielkości” – nawet tak dużego jak on sam.
Na początku tego roku firma zatwierdziła udział lojalnościowy, który pozwala jej rodowitym właścicielom zachować kontrolę, nawet jeśli ich udział spadnie poniżej 50% po przejęciu.
Podczas gdy oczekuje się, że sprzedaż Brembo spadnie w tym roku o około 2-3% z 2,64 mld euro w 2018 r. z powodu utrzymującej się globalnej słabości przemysłu motoryzacyjnego, Tiraboschi powiedział, że chce podwoić przychody w kolejnych latach.
Trudno to zrobić tylko z tym, co robimy dzisiaj, ponieważ nasze udziały w rynku są już bardzo wysokie. Musimy wymyślić coś innego niż układy hamulcowe.
- Matteo Tiraboschi
Andrea Balloni, analityk z Mediobanca, powiedział, że cel dotyczący przychodów był trudny, ale możliwy do zrealizowania poprzez przejęcie.
Jednak stwarza to ryzyko w postaci zmniejszenia marży i zapłacenia wysokiej premii za przejęcie w czasie, gdy cały sektor motoryzacyjny handluje przy bardzo niskich wielokrotnościach.
analityk z Mediobanca - Andrea Balloni
Przejście na hamulce regeneracyjne, które są połączone z elektronicznym mózgiem samochodów elektrycznych, może również zmniejszyć liczbę producentów samochodów i konsumentów, którzy są skłonni wydać pieniądze na tradycyjne zaciski, klocki i tarcze, twierdzą analitycy.
Luca Testa z firmy konsultingowej AlixPartners powiedział, że spodziewa się, że tradycyjne hamulce stracą na znaczeniu: Prawdopodobnie będą one mniejsze, tańsze i będą wymagały mniej konserwacji.
Tiraboschi powiedział jednak, że jest przekonany, że mobilność elektryczna nie oznaczała końca tradycyjnych hamulców, ponieważ wysokowydajne układy hamulcowe byłyby fundamentalne dla cięższych pojazdów.
Jeśli jedziesz górską drogą lub nagle musisz zahamować, potrzebujesz tradycyjnych hamulców. Nie wyobrażam sobie, abyś mógł bezpiecznie hamować tylko za pomocą układu elektrycznego - jeśli prowadzisz samochód o wysokich osiągach.
- Matteo Tiraboschi
Źródło: Reuters