Brembo zaprezentowało swoją nową identyfikację wizualną i logo, które odzwierciedlać mają strategiczną wizję firmy określoną hasłem „Turning Energy into Inspiration”.
Od momentu przedstawienia nowej wizji firmy jesienią 2020 roku, Brembo rozpoczęło proces przemiany w dostawcę rozwiązań, który będzie kształtować mobilność przyszłości. W efekcie tej transformacji, firma ma rozszerzyć swoją ofertę, z komponentów na kompletne systemy, wykorzystujące sztuczną inteligencję, mechatronikę i cyfrowe dane.
Wprowadzenie w 2021 roku SENSIFY, pionierskiego inteligentnego systemu hamulcowego, było istotnym krokiem w tym procesie. Obecnie ewolucja firmy wkracza w kolejny etap, wraz z premierą nowego wizerunku marki.
Identyfikacja wizualna Brembo ma zapewniać spójność pomiędzy naszym celem i wizerunkiem, wzmacniając przy tym doświadczenie marki – powiedział Daniele Schillaci, Chief Executive Officer Brembo – Jej głównym elementem jest projekt logo, które jest rozpoznawalne na całym świecie i było częścią sukcesu firmy. Teraz wyraża ono prostotę, połączoną z nowoczesnością i elementami cyfrowymi, co odzwierciedla perspektywiczne myślenie Brembo. Nowa identyfikacja reprezentuje zarówno dziedzictwo jak i ewolucję firmy, a także ma być dla nas inspiracją na przyszłość.
Projekt logo ma oddawać innowacyjność i jednocześnie pozostać w duchu wieloletniego stylu marki. Charakterystyczny znak Brembo został zoptymalizowany w taki sposób, aby był spójny z liternictwem, bardziej delikatnym, zaokrąglonym i łatwym do odczytania w każdym rozmiarze, zwłaszcza w przypadku zastosowań cyfrowych. Ikoniczny czerwony kolor będzie nadal symbolizować pasję firmy, a dzięki zmodernizowaniu kształtu, trafi do młodszego, cyfrowego pokolenia. Nowe logo ma zapewnić Brembo status ponadczasowej marki.
Od teraz, logo będzie szeroko rozpowszechniane na całym świecie, we wszystkich materiałach cyfrowych i drukowanych, a także będzie widoczne na przyszłych rozwiązaniach Brembo.
Źródło: Brembo