Rada Dyrektorów Brembo, której przewodniczy Matteo Tiraboschi, spotkała się na początku listopada i zatwierdziła wyniki Grupy na dzień 30 września 2022 r.
W okresie sprawozdawczym skonsolidowane przychody netto wyniosły 2 728,2 mln euro, co oznacza wzrost o 33,6% (+27,5% na podstawie kursu „like-for-like”) w porównaniu z pierwszymi dziewięcioma miesiącami poprzedniego roku.
Po przejęciu hiszpańskiej Grupy J. Juan, ze skutkiem od 1 listopada 2021 r., zmienił się zakres konsolidacji; na zasadzie konsolidacji typu „like-for-like” wzrost wyniósł 29,8%. Przy porównywalnym kursie wymiany i konsolidacji przychody wzrosły o 23,7% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
W raportowanym okresie Grupa odnotowała bardzo pozytywne wyniki we wszystkich sektorach, w których działa: segment samochodowy wzrósł o 33,3%, zastosowania do motocykli o 49,9% (+17,5% na zasadzie konsolidacji typu „like-for-like”), aplikacje do pojazdów użytkowych o 20,4%, a pojazdów wyścigowych o 28,3% w porównaniu z pierwszymi dziewięcioma miesiącami 2021 roku.
Na poziomie geograficznym sprzedaż wzrosła o 14,1% we Włoszech, 35,2% w Niemczech, 17,8% we Francji i 0,6% w Wielkiej Brytanii (+0,3% na podstawie kursu „like-for-like”).
Rynek północnoamerykański (USA, Meksyk i Kanada) wzrósł o 53,0% (+38,0% po kursie „like-for-like”), a południowoamerykański (Brazylia i Argentyna) o 60,4% (+38,7% po kursie „like-for-like”).
Indie odnotowały wzrost o 44,7% (+35,4% po przeliczeniu na podobny kurs), a Chiny o 36,1% (+24,3% po przeliczeniu na kurs „like-for-like”), podczas gdy Japonia odnotowała spadek o 12,3% (-13,3% na podstawie kursu „like-for-like”).
Na dzień 30 września 2022 r. koszt własny sprzedaży i pozostałe koszty operacyjne netto wyniosły 1 807,9 mln euro, przy stosunku do sprzedaży na poziomie 66,3%, co oznacza wzrost procentowy w porównaniu do 63,4% w analogicznym okresie poprzedniego roku (1 294,8 mln euro).
Koszty osobowe wyniosły 451,7 mln euro, przy stosunku do sprzedaży o 16,6%, co oznacza spadek w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego (18,4% sprzedaży, czyli 376,6 mln euro). Na dzień 30 września 2022 r. liczba pracowników wynosiła 12 897, w porównaniu z 12 225 na dzień 31 grudnia 2021 r. i 11 539 na dzień 30 września 2021 r.
EBITDA wyniosła 482,3 mln EUR (marża EBITDA: 17,7%) na dzień 30 września 2022 r. w porównaniu do 381,7 mln EUR (marża EBITDA: 18,7%) w analogicznym okresie 2021 r. do 224,1 mln euro (marża EBIT: 11,0%) w tym samym okresie 2021 r.
Przychody netto z tytułu odsetek za dany okres wyniosły 1,4 mln EUR (koszty odsetkowe netto 4,5 mln EUR na dzień 30 września 2021 r.) i obejmowały koszty odsetek w wysokości 9,6 mln EUR (8,0 mln EUR na dzień 30 września 2021 r.) oraz dodatnie różnice kursowe netto w wysokości 11,0 mln EUR (3,4 mln EUR na dzień 30 września 2021 r.). Dochód z inwestycji wyniósł 7,8 mln euro w porównaniu do 4,0 mln euro na dzień 30 września 2021 r.
Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 312,4 mln EUR w porównaniu do 223,5 mln EUR na dzień 30 września 2021 r. Na podstawie stawek podatkowych według aktualnych przepisów podatkowych obowiązujących w każdym kraju szacunkowe podatki wyniosły 76,7 mln EUR (54,6 mln EUR na dzień 30 września 2021 r.) ze stawką podatkową na poziomie 24,6% w porównaniu do 24,4% w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Okres sprawozdawczy zakończył się zyskiem netto w wysokości 234,8 mln euro, co oznacza wzrost o 39,2% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Zadłużenie finansowe netto na dzień 30 września 2022 r. wyniosło 630,7 mln euro, co oznacza wzrost o 147,4 mln euro w porównaniu z 30 września 2021 r. Wyłączając wpływ MSSF 16, zadłużenie finansowe netto wyniosłoby 405,6 mln euro, co oznacza wzrost o 128,1 mln euro w porównaniu z 30 września 2021 r.
Portfel zamówień Brembo na nadchodzące miesiące pozostaje solidny na poziomie globalnym. Z wyjątkiem nadzwyczajnych zmian w sytuacji geopolitycznej i kontekście makroekonomicznym, Brembo spodziewa się 30% wzrostu przychodów w roku budżetowym 2022 w porównaniu z rokiem 2021 — co oznacza poprawę w stosunku do poprzednich prognoz — oraz marż na poziomie z pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 r.
Trzeci kwartał 2022 roku zakończył się dla Brembo bardzo dobrym wynikiem. W utrzymujących się trudnych warunkach makroekonomicznych, Spółka nadal odnotowuje dynamiczny wzrost we wszystkich regionach świata i segmentach rynku. Przychody Brembo za pierwsze dziewięć miesięcy br. zbliżyły się do poziomu z 2021 r. Nasza strategia pozostaje zorientowana na średnio- i długoterminowy rozwój. W tym celu zostało utworzone Brembo Ventures, jednostka venture capital specjalizująca się w skoncentrowanych inwestycjach w startupy technologiczne, które przyczynią się do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Niepewna sytuacja, w jakiej obecnie się znajdujemy, wymaga szczególnej ostrożności przy planowaniu działań na przyszłość. Jednak jesteśmy pewni, że duży kapitał i stabilność finansowa Brembo pozwolą nam jak najlepiej sprostać nadchodzącym wyzwaniom – oświadczył Matteo Tiraboschi, Brembo Executive Chairman.
Źródło: Brembo