Skonsolidowane przychody netto spółki wyniosły 575,9 mln euro w I kw. 2020 r., co oznacza wzrost o 13,7% w porównaniu do I kw. 2019 r. (- 13,3% na podstawie kursu walutowego w ujęciu „like-for-like”).
Zgodnie z oczekiwaniami na wyniki pierwszego kwartału 2020 r. duży wpływ miało stopniowe rozprzestrzenianie się pandemii COVID-19 na poziomie globalnym.
W tym scenariuszu sprzedaż Brembo w segmencie samochodów spadła o 13,4%, w segmencie motocykli o 11,7%, pojazdów użytkowych o 19,3%, a w segmencie pojazdów wyścigowych o 10,5% w porównaniu z analogicznym kwartałem 2019 r.
Na poziomie geograficznym wyniki różnych rynków odzwierciedlały różne okresy rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19 i stopniowe przyjmowanie ograniczeń przez rządy.
Sprzedaż spadła o 10,9% we Włoszech, o 17,6% w Niemczech, o 24,7% we Francji i o 15,3% w Wielkiej Brytanii. W Azji w Indiach spadła o 12,6%, a w Chinach o 29,3%, podczas gdy w Japonii wzrosła o 3,0%. Rynek Ameryki Północnej (USA, Meksyk i Kanada) skurczył się o 9,4%, a rynek Ameryki Południowej (Brazylia i Argentyna) o 17,1% (+ 3,9% w ujęciu like-for-like).
W I kwartale 2020 r. koszty sprzedaży i pozostałe koszty operacyjne netto wyniosły 346,7 mln euro, przy 63,3% stosunku do sprzedaży, co stanowi wzrost procentowy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (I kwartał 2019 r .: 417,3 mln euro; 62,5% sprzedaży).
EBITDA za I kwartał 2020 r. wyniosła 102,0 mln euro (marża EBITDA: 17,7%), w porównaniu do 134,2 mln euro w pierwszym kwartale 2019 r. (marża EBITDA: 20,1%). EBIT wyniósł 50,3 mln euro (marża EBIT: 8,7%) w porównaniu do 87,0 mln euro (marża EBIT: 13,0%) w I kwartale 2019 r.
Zysk netto wyniósł 42,5 mln euro (7,4% sprzedaży), w porównaniu do 83,9 mln euro (12,6% sprzedaży) w I kwartale 2019 r. Na podstawie stawek podatkowych obowiązujących zgodnie z przepisami obowiązującymi w każdym kraju, szacowane podatki wyniosły 13,0 mln euro (19,3 mln euro w I kwartale 2019 r.), ze stawką podatkową w wysokości 30,5% w porównaniu do 23,0% w tym samym okresie 2019 r.
Kryzys na niespotykaną dotychczas skalę, wywołany pandemią, miał wpływ na wyniki Brembo w pierwszym kwartale bieżącego roku. W sytuacji globalnego zagrożenia, reakcja Brembo opierała się na czterech elementach, przy zapewnieniu pełnego bezpieczeństwa pracownikom: zwiększenie inwestycji w innowacje, wspieranie badań nad zaawansowanymi technologicznie i przyjaznymi dla środowiska produktami i usługami opartymi na sztucznej inteligencji (AI); utrzymywanie codziennych, aktywnych relacji ze wszystkimi klientami i dostawcami na świecie; wzmocnienie tzw. pozycji netto, poprzez zredukowanie znaczących inwestycji i zawieszenie wypłaty dywidend;długoterminowa, zorientowana na wzrost wizja, obejmująca również fuzje i przejęcia. Chociaż sektor, w którym działamy, jest jednym z najbardziej dotkniętych przez kryzys, jesteśmy przekonani, że wznowimy wzrost, z jeszcze większą siłą i determinacją, w perspektywie średnio- i długoterminowej.
prezes Brembo - Alberto Bombassei
Źródło: Brembo