Bridgestone wspólnie z EVBox ogłosili rozpoczęcie długoterminowej współpracy. Jej celem jest rozbudowa europejskiej sieci stacji do ładowania samochodów elektrycznych poprzez utworzenie blisko 3,5 tys. nowych punktów w sieciach serwisów Bridgestone, takich jak First Stop i Speedy. Zaplanowany na pięć lat projekt rozpocznie się we Francji i Włoszech, a następnymi rynkami będą Wielka Brytania, Niemcy, Polska, Hiszpania i inne państwa europejskie.
Nowa sieć ładowania Bridgestone ma składać się zarówno ze standardowych, jak i szybkich stacji ładowania położonych w strategicznych lokalizacjach i być dostępna dla wszystkich kierowców pojazdów elektrycznych – zarówno prywatnych, jak i flotowych. Stacje szybkiego ładowania mają być umiejscowione przy ruchliwych trasach, aby kierowcy mogli szybko naładować pojazd. Współpraca ma przebiegać przy wsparciu TSG, partnera EVBox, europejskiego lidera w zakresie usług technicznych dla rozwiązań mobilnych, który będzie odgrywał wiodącą rolę w projektowaniu, instalacji i utrzymaniu infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w europejskiej sieci sprzedaży detalicznej Bridgestone.
Dzięki współpracy między Bridgestone i EVBox, kierowcy indywidualni i floty pojazdów elektrycznych zyskać mają dostęp do jednej z największych publicznych sieci stacji ładowania pojazdów w Europie, obejmującej ponad 130 tys. punktów oraz 3,5 tys. nowych lokalizacji. Całość będzie obsługiwana przez jeden system i rozliczana za pomocą karty lub aplikacji mobilnej, współpracującej z oprogramowaniem Charging Management Software EVBox.
Aplikacja (lub karta) zapewniać ma użytkownikom jeszcze większą wygodę i umożliwiać sprawniejsze ładowanie, dzięki zastosowaniu pojedynczej, scentralizowanej platformy do obsługi płatności i fakturowania. Platforma zapewniać ma także możliwość analizowania danych na temat zachowań użytkowników punktów ładowania i umożliwia im podróż z Madrytu do Helsinek wyłącznie przy wykorzystaniu tego niepowtarzalnego rozwiązania.
Dzięki współpracy z EVBox Bridgestone ma również oferować kierowcom pojazdów elektrycznych możliwość zakupu i zainstalowania domowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W ten sposób Bridgestone przyczyniać ma się do zwiększania dostępności pojazdów elektrycznych.
Bridgestone postrzega pojazdy elektryczne jako ogromną szansę na zmniejszenie emisji CO2 i uczynienie mobilności bardziej przyjazną dla środowiska. Ponadto już w 2025 r. 20% sprzedaży nowych samochodów w Europie mają stanowić pojazdy elektryczne[1].
Niemniej jednak wciąż istnieje wiele barier do pokonania, zanim w pełni elektryczna przyszłość stanie się możliwa. Według corocznego badania Bridgestone dotyczącego popytu na pojazdy elektryczne w Europie, 50% ankietowanych nierozważających zakupu pojazdu elektrycznego jako powód takiej decyzji podało niedostatecznie rozwiniętą infrastrukturę ładowania pojazdów[2]. Rozwiązanie przynosić ma unijny pakiet „Fit for 55”, zgodnie z którym państwa członkowskie są zobowiązane do rozbudowy sieci ładowania zgodnie z prognozami dotyczącymi sprzedaży samochodów o zerowej emisji oraz tworzenia stacji ładowania i tankowania paliw w regularnych odstępach przy głównych autostradach[3].
Bridgestone jest głęboko zaangażowany w budowanie zrównoważonej mobilności, dlatego wprowadza odpowiednie zmiany w swojej organizacji, aby upowszechniać korzystanie z pojazdów elektrycznych. W ramach kompleksowych działań inwestuje w rozwój opon klasy premium w technologii przystosowanej do pojazdów elektrycznych, a także nowoczesne rozwiązania dla flot. Firma współpracuje również z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych i rozwija sieć serwisową do obsługi pojazdów elektrycznych, oferując w jednym punkcie usługi serwisowe pojazdów elektrycznych i opon, usługi ładowania pojazdów elektrycznych oraz dedykowane usługi mobilne. Wsparcie w rozbudowie europejskiej infrastruktury ładowania dzięki współpracy z EVBox i TSG to ważny kamień milowy w realizacji tej strategii.
Celem Bridgestone jest pomoc w uczynieniu elektrycznej przyszłości rzeczywistością. Współpracujemy z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych, opracowując opony klasy premium i zrównoważone technologie, które spełniają szczególne wymagania pojazdów elektrycznych. Kluczem do realizacji naszych planów jest również budowa sieci serwisów w pełni przystosowanej do obsługi pojazdów elektrycznych. Zamierzamy wspierać rozbudowę tak bardzo potrzebnej europejskiej infrastruktury ładowania pojazdów oraz zapewniać kierowcom pojazdów elektrycznych i operatorom flot wygodę i sprawność obsługi, jakiej oczekują. Od 2010 roku EVBox kreuje rozwój elektromobilności, jest więc zdecydowanie najbardziej odpowiedni partner dla nas.
VP Retail Operations w Bridgestone EMIA - Christophe de ValrogerBridgestone to firma z pasją budująca przyszłość elektromobilności. Świadczą o tym jej ostatnie działania realizowane wspólnie z różnymi partnerami. Jesteśmy dumni, że mamy okazję współpracować z firmą, która ma ambicje tak zbliżone do naszych. To początek nowej, długoterminowej współpracy między liderami branży, którzy będą ewoluować i rozwijać się wraz z rozwojem e-mobilności i kształtowaniem się jej wymagań.
CCO w EVBox Group - Bram Poeth
[1] Źródło: Własne szacunki Bridgestone na podstawie Frost & Sullivan, BCG, ACEA, LMC, Transport & Environment oraz IHS, 2020.
[2] Wewnętrzne badanie Bridgestone, przeprowadzone w 2021 roku w gronie 3 tys. europejskich konsumentów we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
[3] Co 60 km w przypadku ładowania elektrycznego i co 150 km w przypadku wodoru.
Źródło: Bridgestone