Podczas wiosennych przeglądów warsztaty pomagają przygotować auta do sezonu letniego. Drobiazgowy przegląd samochodu jest jednym z narzędzi pozwalających warsztatom utrzymać zaufanie stałych klientów.
Z punktu widzenia kierowcy niezwykle ważne jest znalezienie takiego warsztatu, któremu można całkowicie zaufać. Poza dobrą lokalizacją i przyjazną obsługą najważniejsze kryteria wyboru warsztatu przez klienta to doświadczenie i jakość jego pracy.
Niezależne warsztaty mogą zyskać uznanie swoich klientów, zapewniając im profesjonalny wiosenny przegląd samochodu. Firma ZF Aftermarket wspiera warsztaty, zapewniając niezbędne produkty takich marek jak Lemförder, Sachs, TRW w jakości OE, którym towarzyszy kompleksowe wsparcie techniczne.
Specjaliści ZF Aftermarket zalecają dokładną kontrolę amortyzatorów pierwszy raz po ok. 80 tys. km, a potem co 20 tys. km, ponieważ satysfakcjonujący poziom bezpieczeństwa jazdy jest osiągalny tylko wtedy, gdy amortyzatory samochodu prezentują perfekcyjny stan techniczny. Doskonałą okazją do przetestowania amortyzatorów jest wiosenna wymiana opon. W razie gdy niezbędna jest wymiana amortyzatorów, fachowcy nie mają wątpliwości, iż konieczna jest także kontrola pozostałych elementów związanych z amortyzacją pojazdu. Długa żywotność amortyzatorów jest możliwa tylko wtedy, gdy ich mocowania, odboje oraz osłony są w idealnym stanie.
Jeśli klient odwiedza warsztat tylko wiosną i jesienią przy okazji zmiany opon, doradcy serwisowi powinni rekomendować wymianę klocków hamulcowych. Przy okazji należy zwrócić uwagę na stan tarcz hamulcowych, szczęk oraz przewodów, a także działanie zacisków hamulcowych i obecność ewentualnych wycieków płynu hamulcowego.
Elementy układów jezdnego i kierowniczego, jak np. wahacze, mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu w wyniku zabrudzenia lub kontaktu z przedmiotami pochodzenia zewnętrznego. Jeśli uszkodzone części nie zostaną wymienione, ma to bardzo negatywny wpływ na prowadzenie pojazdu, zaś bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów jest zagrożone. Ważna jest także kontrola osłon gumowych sworzni, wahaczy i końcówek kierowniczych. Odsłonięte elementy narażone są na kontakt z wodą, która wymywa smar ochronny, zaś w następstwie cząsteczki brudu dostają się do wnętrza elementu.
Mając w ofercie elementy układu hamulcowego marki TRW, amortyzatory i towarzyszące im elementy Sachs oraz części układu jezdnego i kierowniczego marki Lemförder, warsztat jest przygotowany na wszystkie niezbędne prace. ZF Aftermarket oferuje warsztatom nie tylko szerokie portfolio produktów o jakości OE, lecz także dodatkowe usługi w najwyższym standardzie. Dzięki praktycznym szkoleniom, informacjom technicznym i konceptom warsztatowym, warsztaty samochodowe mogą liczyć na szczegółowe zapoznanie się z oferowanymi produktami i systemami, a tym samym stworzyć najlepsze podstawy planowanej diagnostyki i napraw.