Spółka Armatus będzie odpowiedzialna za dystrybucję pojazdów ciężarowych i dostawczych marki BYD w Polsce. Nie będziemy zajmować się importem, ponieważ BYD posiada własny kanał importu – samochody sprowadza do Rotterdamu, a my je stamtąd odbieramy. Reprezentujemy BYD pod kątem wszelkich działań handlowych, promocyjnych, jak również zapewniamy sieć serwisową i opiekę pogwarancyjną samochodów.
Pojazdy tej marki już są w Polsce. Zaczynamy sprzedaż od flagowego modelu marki BYD ETP3. Jest to lekki samochód dostawczy o napędzie elektrycznym, o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,4 tony i ładowności dwóch palet. Podstawowe zastosowanie tego pojazdu jest w tak zwanej ostatniej mili. ETP3 to najmniejszy pojazd marki BYD występujący obecnie w Polsce. W ofercie posiadamy także pojazdy ciężkie, aż do 19 ton dmc, które sukcesywnie będą do nas docierały. Na przyszły rok spodziewane są premiery kolejnych pojazdów o różnych dmc, co z pewnością wpisze się w potrzeby rynku.
Już dziś możemy się pochwalić, iż pierwsze pojazdy BYD w Polsce zostały zakupione przez Inter Cars. Jesteśmy przekonani, iż BYD dostarcza unikalne, wysokiej jakości pojazdy, które zapewnią nam możliwość płynnego wejścia w ewolucje elektryczną. Pojazdy ETP3 wzmocnią flotę firmy w transporcie z naszych oddziałów do klientów. Co w perspektywie czasu wpłynie na zmniejszenie kosztów transportu.
Naszym celem jest zapewnić klientom kompleksową i profesjonalną obsługę. Każda oferta sprzedaży pojazdu elektrycznego BYD będzie obejmowała także ładowarki, które dobierzemy pod kątem pojemności baterii. Ładowarki już w tej chwili są dostępne w sieci sprzedaży Inter Cars. Oferujemy pełną obsługę związaną z finansowaniem. Oczywiście kolejny etap to usługi serwisowe, które zapewniamy – podobnie jak dostawy części już po okresie gwarancji.
Planujemy otworzyć oddziały w pięciu największych miastach do końca 2023 roku. Docelowo warsztatów serwisowych będzie znacznie więcej, tak by klient miał dostęp do serwisu w promieniu 100 km. Jest to szczególnie istotne dla pojazdów elektrycznych.
W głównej mierze będą to warsztaty samochodowe zrzeszone w sieciach serwisowych zarządzanych przez Inter Cars, czyli Q Service i Q-Service Truck. W obu sieciach skupiamy łącznie ponad 1200 warsztatów, które są obecne na dwunastu rynkach w Polsce i za granicą. Jest to wartość dodana naszej organizacji. Dzięki temu, jesteśmy w stanie sprawnie wprowadzić nową markę pojazdów nie tylko na polskim rynku, zapewniając w ciągu kilku miesięcy wyszkoloną kadrę mechaników dedykowaną do obsługi serwisowej.
Sieci Q Service i Q-Service Truck mają kompetencje serwisowe na wysokim poziomie. Część warsztatów posiada doświadczenie w sprzedaży pojazdów oraz odpowiednią infrastrukturę, by wejść we współpracę z nami i zbudować oddziały dealerskie marki BYD. Polegamy na sprawdzonych warsztatach, co pozwala nam sprawnie i szybko rozpocząć działalność. Natomiast mamy świadomość, że nasza sieć nie zapewni nam pełnego pokrycia, ponieważ w niektórych punktach infrastruktura nie pozwala nam na rozpoczęcie współpracy w zakresie sprzedaży pojazdów elektrycznych. W związku z tym, drugim rozwiązaniem jest pozyskanie partnerów spoza naszej sieci.
Dystrybucja pojazdów jest jednym z elementów strategii Inter Cars, która została wdrożona już kilkanaście lat temu, kiedy staliśmy się dealerem japońskiej marki Isuzu. Od początku jesteśmy odpowiedzialni wyłącznie za teren województwa mazowieckiego. Był to dla nas pewnego rodzaju test, ale myślę, że wyszedł świetnie. Kolejnym etapem było nawiązanie współpracy już ze znacznie poważniejszym, dużym producentem ciężarówek z silnikiem Diesla – Ford Trucks – którego jesteśmy przedstawicielem na całą Polskę. W tym przypadku stworzyliśmy w krótkim czasie prężnie działającą sieć serwisową i dealerską.
Zdecydowanie tak. Inter Cars, jako największy w Europie dystrybutor części do pojazdów ciężarowych, zapewni poziom usług i dostępności części BYD na najwyższym poziomie, zarówno w okresie gwarancyjnym pojazdów, jak i po.
Polska to jeden z największych rynków, jeżeli chodzi o sprzedaż pojazdów użytkowych. Rocznie średnio sprzedajemy ponad 30 000 pojazdów ciężarowych. Jeżeli chodzi o elektromobilność, to jej rozwój będzie stymulowany przez różnego rodzaju regulacje, które również dotkną rynek ciężarowy.
W przypadku samochodów osobowych zakaz rejestracji nowych pojazdów z silnikiem spalinowym będzie obowiązywał od 2035 roku. Na rynku ciężarowym prawdopodobnie będzie to rok 2040, w związku z tym jesteśmy na początku drogi. Klienci będą chcieli testować pojazdy, technologie, liczyć koszty użytkowania pojazdów. To nie będzie rewolucja, czyli szybki przeskok z silnika spalinowego na zasilanie elektryczne. Odbędzie się to na zasadzie ewolucji i w pierwszej kolejności dotknie transportu krótkodystansowego. Nie bez znaczenie również jest rozwój infrastruktury do ładowania, jest to jeden z kluczowych elementów rozwoju elektromobilności.
Zdjęcia: Inter Cars