Dzięki zastosowaniu tworzywa Ultramid B3WG8 (wysoce wzmocnionego poliamidu), pas przedni w premierowym Golfie VII generacji jest jedną z pierwszych tego typu części nie posiadającą wzmocnienia stalowego. Prace projektowe były prowadzone przy użyciu narzędzia symulacyjnego Utrasim.
Oprócz ograniczonej przestrzeni do instalacji, wszystkie elementy z tworzywa muszą spełniać wymogi w zakresie odporności na różnego rodzaju obciążenia. W trakcie symulacji w najcięższych warunkach testowane jest m.in. uszkodzenie zaczepu maski, która zostaje celowo zamykana i otwierana w sposób nieprawidłowy. Jednocześnie zoptymalizowano zachowanie sztywności podczas drgań układu przedniego składającego się z chłodnicy i zderzaka.
Szczególną uwagę poświęcono czujnikom zderzeniowym montowanym w przedniej części samochodu. W przypadku kolizji czołowej zapewniają one prawidłowe uruchomienie sekwencji otwarcia się poduszek powietrznych w odpowiednim momencie. W tym celu plastikowa część musi wykazywać zdaną sztywność dynamiczną w określonych punktach konstrukcyjnych. W testach rzeczywistych zakres drgań jest zgodny z projektem i przewidywaniami systemu Utrasim.
Źródło: BASF