carVertical prześwietlił pojazdy Volvo | MOTOFAKTOR

carVertical prześwietlił pojazdy Volvo

Eksperci z carVertical sprawdzili jaki procent Volvo znajdujących się w bazie danych ma na swoim koncie cofnięty licznik lub szkodę blacharsko-lakierniczą.

W zestawieniu aut z cofanym licznikiem zostało ujętych aż 14 modeli. Zgodnie z przewidywaniami największym ryzykiem obarczony jest luksusowy model S80 – 10,57% używanych S80 znajdujących się w bazie carVertical ma zmieniony przebieg.

Należy jednak zwrócić uwagę, że jest to stosunkowo stary model – pierwszą generację produkowano w latach 1998–2006, a drugą w latach 2006–2016. Następca – S90, produkowany od 2016 roku wypada dla odmiany doskonale – tylko 1,97% egzemplarzy przeszło „korekcję licznika”.

W zestawieniu bardzo dobrze zaprezentowały się małe modele C30, S40, V40 i V50 – żaden z nich nie przekroczył wyniku 4%. Największym zaskoczeniem są doskonałe wyniki kompaktowego SUV-a XC40 (2,67%) oraz rodzinnego kombi V60 (3,47%).

Przyjrzyjmy się teraz statystykom związanym z przeszłością powypadkową. Tutaj sytuacja wygląda znacznie gorzej. Jedynie kultowe rodzinne kombi V70 nie przekracza wskaźnika 50% – tylko 39,74% aut ujętych w bazie carVertical miało na swoim koncie jakąś szkodę.

W przypadku wszystkich pozostałych modeli ponad połowa aut wystawionych na sprzedaż przeszła jakiś wypadek lub przynajmniej miała stłuczkę.

Największe ryzyko wiąże się z zakupem popularnego modelu S60. Aż 77,13% egzemplarzy skatalogowanych w bazie ma na swoim koncie jakiś „incydent”.

Optymizmem nie napawa fakt, że aż 7 modeli (S60, S90, XC90, XC40, C30, XC60 i V60) przekracza wskaźnik 70%. Uśredniając dane można napisać, że większość Volvo wystawionych na sprzedaż ma coś na sumieniu. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że są to szkody kosmetyczne lub prawidłowo usunięte i nie będą miały wpływu na bezpieczeństwo eksploatacji.

Matas Buzelis, dyrektor ds. komunikacji w carVertical i ekspert motoryzacyjny, Fot. carVertical
Matas Buzelis, dyrektor ds. komunikacji w carVertical i ekspert motoryzacyjny, Fot. carVertical

„Jak widać – nawet w przypadku marki, która cieszy się doskonałą opinią i jest bardzo pozytywnie postrzegana nie tylko w Polsce należy mieć się na baczności. Stosunkowo niski odsetek aut z cofniętym licznikiem oczywiście cieszy, ale wskaźnik związany ze „szkodowością” sprowadza nas już na ziemię. Pod tym kątem na Volvo należy patrzeć dokładnie tak samo jak na inne popularne marki i przed zakupem weryfikować jego przeszłość w raportach historii pojazdu” – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i dyrektor ds. komunikacji w carVertical.

Źródło: carVertical

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).