carVertical prześwietlił Citroëny | MOTOFAKTOR

carVertical prześwietlił Citroëny

Samochody marki Citroën cieszą się w Polsce dużym zainteresowaniem, również na rynku wtórnym. carVertical wskazał w najbardziej wadliwe modele ze swojej bazy.

4 czerwca minęła 105. rocznica wyjazdu pierwszego samochodu marki Citroën z fabryki. W ciągu tego czasu francuska marka zajęła swoje miejsce w niemal każdym segmencie pojazdów. Z jednej strony oferuje luksusowe modele, z drugiej budżetowe. Citroën słynie z niekonwencjonalnych pomysłów, innowacji technicznych oraz spektakularnych sukcesów sportowych. To wszystko składa się na wizerunek producenta samochodów, który nie boi się wyzwań i nie daje się zaszufladkować.

Nowoczesna technika wymaga właściwego serwisu

Tańsze, bardziej powszechne modele francuskiej marki są łatwe do naprawy i każdy warsztat powinien poradzić sobie z nimi. Natomiast droższe modele wymagają specjalistycznej obsługi ze względu na ich zaawansowane zawieszenie hydropneumatyczne.

carVertical przypomina, że w ofercie tej francuskiej marki znajdują się modele wymagające specjalistycznej obsługi. Warto przywołać takie ikony jak DS, SM, CX czy XM, które stają się coraz bardziej cenionymi youngtimerami i niedługo zostaną uznane za pojazdy zabytkowe. Ze względu na ich niezwykłość, mogą one sprawić problemy, dlatego ważne jest zapewnienie pełnej transparentności podczas procesu zakupu. Pominięcie raportu historii pojazdu może skończyć się kosztownym błędem.

Matas Buzelis, dyrektor ds. komunikacji w carVertical i ekspert motoryzacyjny, Fot. carVertical
Matas Buzelis, dyrektor ds. komunikacji w carVertical i ekspert motoryzacyjny, Fot. carVertical

„Nabywcy, którzy kupują pojazd z cofniętym licznikiem są narażeni na nieprzewidziane wydatki eksploatacyjne i trudne do oszacowania koszty serwisowe. Chodzi nie tylko o wyższe ryzyko występowania niektórych usterek, ale również fakt nieświadomego pominięcia pewnych ważnych czynności serwisowych związanych z konkretnym przebiegiem, np. wymianę zestawu rozrządu. Jeśli przebieg został skorygowany, niektóre czynności serwisowe mogły zostać pominięte, co zagraża niezawodności pojazdów i bezpieczeństwu na drodze” – mówi Matas Buzelis, szef komunikacji w carVertical.

Citroëny sprawdzone przez carVertical

Warto zwrócić uwagę, że większość używanych Citroënów to zwykłe pojazdy. Niestety, jak w przypadku innych samochodów, często w nich manipuluje się licznikami i ukrywa szkody powypadkowe. Poniżej znajdują się najczęściej występujące modele Citroëna w bazie danych carVertical oraz ich statystyki:

Jak można zauważyć, najbardziej ryzykownym modelem w tym rankingu jest C6 z hydropneumatycznym zawieszeniem, więc należy zachować szczególną ostrożność, zwłaszcza jeśli ktoś planuje, że ten samochód może stać się klasykiem czy youngtimerem. Na trzecim miejscu jest pojazd dostawczy, dlatego wysokie wskaźniki cofnięcia licznika lub szkód powypadkowych nie powinny nikogo zdziwić (dostawczaki często mają historię wielu szkód). Na piątej pozycji znajduje się model C5, który występuje zarówno z hydropneumatycznym, jak i tradycyjnym zawieszeniem, dlatego koszty serwisowania mogą się różnić.

Citroen C5 2. generacji – najczęstsze usterki

„Informacje o wypadkowej przeszłości w raporcie historii pojazdu są niezwykle ważne niezależnie od marki czy modelu. W przypadku Citroënów z hydropneumatycznym zawieszeniem sprawa jest jeszcze poważniejsza, ponieważ błędy w naprawie powypadkowej mogą przekładać się na działanie hydropneumatyki. Samochód może mieć problemy z wypoziomowaniem i dziwnie zachowywać się w zakrętach. Hydropneumatyka może być również nieszczelna. A zatem, jeśli raport wykaże jakieś naprawy lub uszkodzenia, warto przed zakupem zabrać samochód do specjalistycznego warsztatu i tam ostatecznie upewnić się w jakim jest stanie” – mówi Matas Buzelis.

Źródło: carVertical

Zdjęcie główne: Flickr

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).