carVertical z gigantycznym wzrostem przychodów | MOTOFAKTOR

carVertical z gigantycznym wzrostem przychodów

Firma carVertical na koniec 2023 r. odnotowała przychód wysokości 42,7 mln euro, wobec w 2022 23,3 mln euro w 2022 r. To wzrost o aż 83% r/r.

Polska odgrywa istotną rolę w sukcesie carVertical, będąc jednym z kluczowych rynków firmy. W ciągu roku odnotowano widoczne wzrosty, a w ubiegłym roku wzrost przychodów wyniósł 66,3%, podkreślając strategiczne znaczenie Polski w globalnej działalności przedsiębiorstwa.

Według Rokasa Medonisa, dyrektora generalnego carVertical, pierwsze miesiące tego roku wskazują na to, że firma zanotuje przychody przekraczające 50 milionów euro rocznie i ma przed sobą obiecującą przyszłość.

carVertical zorientowany na nowe rynki i segmenty użytkowników

W Polsce nadal brakuje nowych samochodów, ale rynek pojazdów używanych rośnie. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, import samochodów osobowych w pierwszym kwartale 2024 roku wzrósł o 28,3% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical, Fot. carVertical
Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical, Fot. carVertical

„Trend ten widać również w działalności B2B carVertical w Polsce, gdzie liczba klientów firmy podwoiła się. Łącznie sprzedaż B2B na polskim rynku wzrosła o 94%. To tylko dowodzi, że dealerzy chcą być bardziej transparentni wobec kupujących i w taki sposób przyciągać nowych klientów w warunkach ostrej konkurencji” – mówi Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical.

Z powodu ryzyka geopolitycznego, carVertical zdecydował w 2022 roku przenieść swoje źródła dochodów z Europy Środkowo-Wschodniej na Europę Zachodnią, co przyczyniło się do wzrostu przychodów firmy z rynków francuskiego, brytyjskiego i włoskiego. W wyniku tej decyzji firma zanotowała wzrost przychodów na poziomie od 146% do 266% na tych rynkach.

„Ciągły rozwój naszych produktów pozwolił nam zaoferować je nie tylko entuzjastom samochodów, ale także szerszemu gronu użytkowników. W ubiegłym roku przeprowadziliśmy rebranding na wszystkich rynkach oraz poprawiliśmy atrakcyjność wizualną i komunikację, ponieważ chcemy zostać profesjonalnym doradcą dla osób kupujących i sprzedających pojazdy” – dodaje Medonis.

W 2023 roku carVertical skorzystał z większej liczby źródeł danych, niektóre były przydatne od razu, a inne mają zapewnić korzyści w przyszłości.

carVertical stale powiększa zespół i wprowadza nowe produkty

Mimo krótkiego stażu, firma carVertical odznacza się dojrzałą strukturą organizacyjną. W ciągu zaledwie dwóch lat liczba pracowników wzrosła z 95 do ponad 150.

W zeszłym roku system zarządzania bezpieczeństwem informacji w carVertical został potwierdzony certyfikatem ISO/IEC 27001:2017. Po raz drugi z kolei firma została uwzględniona na prestiżowej liście Financial Times 1000, która obejmuje najszybciej rozwijające się firmy w Europie.

Ostatnio firma carVertical wypuściła na rynek nowy produkt – mobilną aplikację dla kierowców. Aplikacja jest obecnie dostępna na Litwie, jednak firma ma plany rozszerzenia jej dostępności na inne kraje w niedalekiej przyszłości. Jest to zgodne ze strategicznym celem carVertical, który zakłada stworzenie kompleksowego ekosystemu, przekraczającego tradycyjne usługi sprawdzania historii samochodów.

carVertical rozwija się dynamicznie we wszystkich obszarach, a jednocześnie pozostaje wierna swojej kulturze pracy, która została ustanowiona od samego początku: pracownicy mają możliwość pracy zdalnej i korzystania z nieograniczonej liczby dni urlopu.

Źródło: carVertical

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).