Polska odgrywa istotną rolę w sukcesie carVertical, będąc jednym z kluczowych rynków firmy. W ciągu roku odnotowano widoczne wzrosty, a w ubiegłym roku wzrost przychodów wyniósł 66,3%, podkreślając strategiczne znaczenie Polski w globalnej działalności przedsiębiorstwa.
Według Rokasa Medonisa, dyrektora generalnego carVertical, pierwsze miesiące tego roku wskazują na to, że firma zanotuje przychody przekraczające 50 milionów euro rocznie i ma przed sobą obiecującą przyszłość.
W Polsce nadal brakuje nowych samochodów, ale rynek pojazdów używanych rośnie. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, import samochodów osobowych w pierwszym kwartale 2024 roku wzrósł o 28,3% w porównaniu z poprzednim rokiem.
„Trend ten widać również w działalności B2B carVertical w Polsce, gdzie liczba klientów firmy podwoiła się. Łącznie sprzedaż B2B na polskim rynku wzrosła o 94%. To tylko dowodzi, że dealerzy chcą być bardziej transparentni wobec kupujących i w taki sposób przyciągać nowych klientów w warunkach ostrej konkurencji” – mówi Rokas Medonis, dyrektor generalny carVertical.
Z powodu ryzyka geopolitycznego, carVertical zdecydował w 2022 roku przenieść swoje źródła dochodów z Europy Środkowo-Wschodniej na Europę Zachodnią, co przyczyniło się do wzrostu przychodów firmy z rynków francuskiego, brytyjskiego i włoskiego. W wyniku tej decyzji firma zanotowała wzrost przychodów na poziomie od 146% do 266% na tych rynkach.
„Ciągły rozwój naszych produktów pozwolił nam zaoferować je nie tylko entuzjastom samochodów, ale także szerszemu gronu użytkowników. W ubiegłym roku przeprowadziliśmy rebranding na wszystkich rynkach oraz poprawiliśmy atrakcyjność wizualną i komunikację, ponieważ chcemy zostać profesjonalnym doradcą dla osób kupujących i sprzedających pojazdy” – dodaje Medonis.
W 2023 roku carVertical skorzystał z większej liczby źródeł danych, niektóre były przydatne od razu, a inne mają zapewnić korzyści w przyszłości.
Mimo krótkiego stażu, firma carVertical odznacza się dojrzałą strukturą organizacyjną. W ciągu zaledwie dwóch lat liczba pracowników wzrosła z 95 do ponad 150.
W zeszłym roku system zarządzania bezpieczeństwem informacji w carVertical został potwierdzony certyfikatem ISO/IEC 27001:2017. Po raz drugi z kolei firma została uwzględniona na prestiżowej liście Financial Times 1000, która obejmuje najszybciej rozwijające się firmy w Europie.
Ostatnio firma carVertical wypuściła na rynek nowy produkt – mobilną aplikację dla kierowców. Aplikacja jest obecnie dostępna na Litwie, jednak firma ma plany rozszerzenia jej dostępności na inne kraje w niedalekiej przyszłości. Jest to zgodne ze strategicznym celem carVertical, który zakłada stworzenie kompleksowego ekosystemu, przekraczającego tradycyjne usługi sprawdzania historii samochodów.
carVertical rozwija się dynamicznie we wszystkich obszarach, a jednocześnie pozostaje wierna swojej kulturze pracy, która została ustanowiona od samego początku: pracownicy mają możliwość pracy zdalnej i korzystania z nieograniczonej liczby dni urlopu.
Źródło: carVertical
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?