Współczesne silniki wykorzystują układy doładowania przy jednoczesnym zmniejszeniu pojemności skokowej. Powoduje to zwiększenie obciążeń w trakcie ich pracy. Skutkiem wysokich obciążeń jest wzrost tarcia, które może przyczynić się do spadku wydajności silnika nawet o 10%.
Castrol EDGE 0W-20 C5 technologią Fluid TITANIUM, jak podaje producent, adaptuje się do aktualnie panujących warunków w czasie, gdy wzrasta ciśnienie. Staje się mocniejszy pod obciążeniem i nie dopuszcza do kontaktu metalowych elementów, zmniejszając tarcie i uwalniając maksymalną moc silnika. Dzięki temu ma chronić silnik przed zużyciem przez cały okres między wymianami oleju. Zapewniać ma również redukcję zużycia paliwa i wysoką ochronę silnika w niskich temperaturach.
Castrol EDGE 0W-20 C5 jest przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, w których ich producenci zalecają stosowanie oleju silnikowego w jakości ACEA C5, API SP, ILSAC GF-6 i lepkości 0W-20.
Specyfikacje i dopuszczenia
ACEA C5
API SP
ILSAC GF-6
Meets Chrysler MS 6395
GM dexos1™ Gen 2
Jaguar Land Rover engine oil specification STJLR.03.5006
MB-Approval 229.71
Opel OV0401547
Meets Fiat 9.55535-CR1
Meets Fiat 9.55535-GSX
Meets Ford WSS-M2C947-A
Meets Ford WSS-M2C947-B1
Źródło: Castrol