Jazda samochodem w zatłoczonych miastach wiąże się z koniecznością częstego zatrzymywania się i ruszania np. na skrzyżowaniach czy wówczas, gdy ruch jest spowolniony. Obecnie statystyczny kierowca może się zatrzymywać i ruszać nawet 18 000 razy rocznie[1]. Ciągłe zwalnianie, praca na biegu jałowym i przyspieszanie sprzyjają mikroskopijnemu zużyciu silnika, a fragmenty metalu pochodzące z powierzchni kluczowych części silnika przekształcają się w powodujące uszkodzenia produkty uboczne powstałe podczas ścierania. Potrzebny jest więc olej silnikowy uwzględniający specyfikę jazdy w ruchu miejskim.
Z tego względu Castrol opracował linię produktów Magnatec z technologią Dualock. Jej molekuły przywierają do kluczowych powierzchni silnika i tworzą mocne ochronne pole siłowe. Dzięki temu mają radykalnie zmniejszać zużycie silnika o co najmniej 50% zarówno podczas rozruchu, jak i zatrzymywania się oraz ruszania[2], zapewniając nieprzerwaną ochronę przy każdym uruchomieniu silnika.
Castrol Magnatec Stop-Start łączy molekuły Dualock z najbardziej wydajnymi, w pełni syntetycznymi olejami bazowymi. Pozwalać ma to nie tylko radykalnie ograniczyć zużycie silnika, lecz także zapewnić oszczędność paliwa podczas jazdy w warunkach dużego natężenia ruchu we współczesnych miastach. Castrol Magnatec Stop-Start został również przetestowany w samochodach hybrydowych i może być wykorzystywany w takich pojazdach. Produkt ma zapewniać nieprzerwaną ochronę i większą oszczędność paliwa[3] przy każdym uruchomieniu silnika, nawet w pojazdach z najnowszą technologią start-stop.
[1] Globalna średnia obliczona na podstawie danych z 50 miast; wskaźnik Castrol MAGNATEC STOP-START 2014.
[2] Pomyślnie przetestowany pod kątem limitu zużycia API SN w sekwencyjnych testach silnikowych „Sequence IVA” oraz limitu zużycia ACEA w teście silnikowym OM646LA.
[3] W porównaniu do innych olejów o klasie lepkości 15W-40
Źródło: Castrol