Castrol na rynku już 125 lat | MOTOFAKTOR

Castrol na rynku już 125 lat

125 lat liczy już sobie marka Castrol. W związku z tym marka zaprezentowała nową strategię „Naprzód, W górę, Z duchem czasu”, która celuje w zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów.

Filary nowego motta

  • Naprzód: rozwój rozwiązań w zakresie mobilności, które pomogą ludziom i towarom przemieszczać się z większą wydajnością, dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii i zasad gospodarki cyrkularnej.
  • W górę: wsparcie dla przemysłowych klientów Castrol i ich parku maszynowego w obszarze poprawy skuteczności i wydajności działań operacyjnych.
  • Z duchem czasu: odkrywanie nowych możliwości i dążenie do stopniowej dywersyfikacji. Inicjatywy Castrol obejmują kompleksowe rozwiązania cyfrowe i usługowe, chłodzenie zanurzeniowe centrów danych oraz kontrolę termalną akumulatorów.

Cele w realizacji

Rozwój mobilności jest nieunikniony, a Castrol aktywnie wpisuje się w te zmiany. W celu podkreślenia tego postępu i dostosowania się do nowych trendów, w roku 2023 marka Castrol przeszła rebranding.

Dla utrzymania pozycji lidera w dziedzinie innowacji i przygotowania się na przyszłość, Castrol dokłada starań, inwestując w globalne centra technologiczne w Chinach, Niemczech i obu Amerykach, oraz przeznaczając 60 milionów dolarów na nowoczesne centrum testowania akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV) i laboratorium analityczne w Wielkiej Brytanii.

Zgodnie z strategią „Naprzód”, firma Castrol wprowadziła na rynek kompletną gamę zaawansowanych technologicznie płynów pod marką Castrol ON dla pojazdów elektrycznych, obejmując oleje do skrzyń biegów, płyny chłodzące i smary. Wzrastający rynek pojazdów elektrycznych przewidywany jest jako długoterminowa współistnienie ze rynkiem pojazdów spalinowych i hybrydowych. Castrol dąży do zwiększenia wydajności pojazdów spalinowych i hybrydowych, jednocześnie dążąc do bycia liderem w kategorii płynów do pojazdów elektrycznych.

Castrol zamierza skupiać się także na oferowaniu produktów, które są bardziej odpowiednie dla gospodarki zamkniętego obiegu, poprzez wykorzystanie ponownie olejów bazowych, które są głównym składnikiem środków smarnych. Olej przekładniowy Castrol, lepiej dostosowany do zamkniętego obiegu, został już przetestowany przez zespół Jaguar TCS Racing podczas ePrix Monako w 2023 roku.

W ramach swojej nowej strategii „W górę”, Castrol skupia się na obsłudze klientów przemysłowych poprzez wsparcie w zwiększaniu efektywności, wydajności oraz promowaniu gospodarki cyrkularnej. Firma obsługuje różnorodne sektory, jak motoryzacyjny, fabryczny, robotyczny, lotniczy, kosmiczny oraz wiatrowy.

W roku 2023 spółka podjęła współpracę z firmą SKF, wprowadzając innowacyjną usługę „Olej jako usługa” dedykowaną sektorowi metalurgicznemu. Dzięki tej propozycji możliwe jest efektywne ponowne wykorzystanie płynów smarnych w obiegu zamkniętym, co skutkuje zwiększeniem wydajności maszyn oraz redukcją zużycia.

Firma Castrol podjęła też współpracę badawczą z laboratorium przy Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Lab w celu wsparcia programu AstroAnt Payload. AstroAnts to małe roboty, które wykonują inspekcje i diagnozują problemy na zewnętrznych powierzchniach statków kosmicznych i pojazdów kosmicznych. Castrol planuje bliską współpracę z MIT Media Lab w testowaniu środków smarnych przeznaczonych do użytku w przestrzeni kosmicznej. Badania obejmą też sprawdzenie, jak produkty te radzą sobie w ekstremalnym środowisku na Księżycu.

Filary nowej strategii „Naprzód” i „W górę”, koncentrują się na wzmacnianiu i rozwijaniu już istniejących obszarów działalności. Natomiast inicjatywy związane z trzecim filarem – „Z duchem czasu” – skupiają się na nowych zagadnieniach, w których firma ma odpowiednią wiedzę, możliwości i doświadczenie potrzebne do osiągania sukcesów. Castrol zauważył, że największe szanse rozwoju leżą w zarządzaniu ciepłem i dywersyfikacji rozwiązań w zakresie chłodzenia centrów danych. Dążenia Castrol do przyspieszenia stosowania technologii opartych na chłodzeniu zanurzeniowym spotkały się z dużym zainteresowaniem producentów OEM, takich jak GRC, Hypertec i Submer, a także producentów sprzętu informatycznego. Te organizacje oficjalnie zatwierdziły użycie płynów Castrol ON do chłodzenia zanurzeniowego.

Michelle Jou Castrol
Michelle Jou, dyrektor generalna firmy Castrol, Fot. Castrol

„Świętując 125-lecie istnienia, Castrol nie tylko przypomina sobie przeszłość, ale także wyznacza kierunki na przyszłość. Nasza strategia „Naprzód, W górę, Z duchem czasu” jest wyrazem zaangażowania na rzecz rozwoju klientów i pomagania im w stawianiu czoła wyzwaniom jutra. Zamierzamy rozwijać główną działalność na nowe sposoby, korzystając z naszej ultranowoczesnej technologii i marki cieszącej się zaufaniem na całym świecie, gdyż chcemy pozostać czołowym przedsiębiorstwem w branży. Dopracowujemy ofertę pod względem produktów przystosowanych do gospodarki cyrkularnej. Pragniemy pomagać klientom w osiąganiu celów w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz w realizacji nowych możliwości wzrostu, bazujących na produktach innych niż środki smarne. Ogromnym zaszczytem jest dla mnie wprowadzanie 125-letniej, kultowej marki Castrol w przyszłość, dążenie do sprostania zmieniającym się oczekiwaniom klientów i przygotowanie naszego przedsiębiorstwa na przyszłe sukcesy” – stwierdziła Michelle Jou, dyrektor generalna Castrol.

„W miarę jak sektor mobilności i szerzej rozumiana branża zmierzają ku przyjaźniejszej dla środowiska przyszłości, klienci oczekują większego wyboru i coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań. Castrol inwestuje w przyszłość i tworzy nowe możliwości rozwoju i sukcesu, przy jednoczesnym zaspokajaniu potrzeb klientów” – powiedział Leszek Radzikowski, Sales Director Automotive Central Eastern Europe.

W związku ze 125-leciem Castrol opublikował film, na którym Sir Charles Wakefield, ożywiony dzięki sztucznej inteligencji, opowiada o tym, jak biznes, który założył, radzi sobie w dzisiejszych czasach.

Źródło: Castrol

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).