Castrol 5W-30 F-TRUCKS CK-4 opracowano zgodnie ze specyfikacją Ford Trucks WSS-M2C213-A1, opartą na normie sekwencji olejowych E6 i E9 Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Nowy środek smarny nadaje się do stosowania w ciężarówkach F-Max wyposażonych w silnik Forda Ecotorq Euro 6. Produkt jest również zgodny ze specyfikacją API CK-4. Nowy produkt zaprojektowano również z myślą o spełnieniu rygorystycznych wymogów rynku europejskiego.
Nowoczesne ciężarówki mogą generować do 30% wyższy moment obrotowy*, co może prowadzić do wyższych temperatur i ciśnień w silniku. To z kolei może przyczyniać się do rozpadu oleju i skracać jego żywotność oraz zmniejszać jego zdolność do wydłużania cykli wymiany oleju. Castrol opracował VECTON 5W-30 F-TRUCKS CK-4, aby sprostać tym wyzwaniom dzięki System Pro Technology™, która pomaga osiągnąć do 45% dodatkowej rezerwy wydajności (EPR)**.
Technologia System Pro Technology™ Castrol przeciwdziała rozkładowi oleju, skutecznie zwalczając utlenianie i osady, neutralizując szkodliwe kwasy, kontrolując napowietrzanie oleju, dostosowując się do podwyższonych temperatur i przeciwdziałając utracie lepkości w celu utrzymania optymalnych właściwości smarnych. Środki te pomagają wydłużyć okresy między wymianami oleju i zapewniają lepszą ochronę silnika w wymagających warunkach, w jakich pracują nowoczesne samochody ciężarowe.
Castrol VECTON 5W-30 F-TRUCKS CK-4 dostępny jest w 208-litrowych beczkach i można go zamawiać u dostawców i dystrybutorów.
* Na podstawie informacji uzyskanych przez DANA SPICER Driveline Systems, 2017 r.
** W porównaniu do wymogów branżowych API i ACEA oraz w oparciu o badania przeprowadzone na 81% serii Castrol VECTON w odniesieniu do ilości z 12 miesięcy sprzedaży do marca 2017 r.
Źródło: Castrol