Celkar to dystrybutor i producent części do samochodów dostawczych, który sprzedaje swoje produkty w ponad 30 krajach Europy i świata. Oprócz sprzedaży oryginałów, Celkar oferuje pełny asortyment części marek specjalistycznych FAST i HANSWERK.
Nasza obecność na wielu zagranicznych rynkach spowodowała, że potrzebowaliśmy bardziej uniwersalnej nazwy, która w prosty sposób będzie określała profil naszej działalności. Nazwa Celkar powstała ponad dwie dekady temu, kiedy nikt nie myślał o tym, że będziemy obecni na rynku globalnym. VanKing w swojej prostocie przekazuje to czym się zajmujemy, a nazwa w połączeniu z prostą i mocną identyfikacją wizualną dopełniają siły przekazu.
szef działu marketingu VanKing - Tomasz Gernand
Zmiana nazwy spółki wiąże się również z rebrandingiem sieci sprzedaży w Polsce, obecnie spółka posiada 16 oddziałów na terenie kraju i wciąż szuka miejsc pod nowe. To jednak nie wszystko, w tym miesiącu spółka otwarła swój pierwszy zagraniczny oddział na Łotwie, a do końca roku planuje otwarcie kolejnych na Litwie.
Nasze plany nie zatrzymują się tylko na tych dwóch krajach, obecnie rozmawiamy z wieloma partnerami w Europie środkowej. Myślimy o akwizycjach, ale szukamy również kooperantów współpracujących na zasadzie franczyzy i posiadający już swoich klientów oraz doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Nasz firma notuje znaczne wzrosty z roku na rok, 2017 zakończyliśmy z wynikiem prawie 18 mln euro, a 2018 planujemy zamknąć wynikiem 24,5 mln euro!
wiceprezes ds. rozwoju VanKing - Jakub Sierzchała
Jesienią VanKing przeprowadzi także swoją pierwszą kampanię reklamową, która obejmie swoim zasięgiem miasta, w których spółka posiada oddziały handlowe. Kampania komunikowana będzie poprzez radio, outdoor oraz internet. Celem kampanii będzie przedstawienie profilu działalności firmy oraz zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców.
Z punktu widzenia prawnego, zmiana nazwy spółki na VanKing Celkar Group Sp. z o.o. nie niesie za sobą innych zmian formalnych, dotychczasowe dane identyfikacyjne spółki pozostają bez zmian.
Artykuł sponsorowany przez firmę Celkar