Dzięki krótszym odstępom między wtryskiem a zapłonem, w połączeniu z uboższą mieszanką paliwowo-powietrzną, dzisiejsze zaawansowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (GDi) stawiają większe wymagania układowi zapłonowemu.
Zaprojektowana z myślą o trudnych warunkach pracy silnika w pojazdach GDi, cewka zapłonowa wielokrotnego zapłonu (multicharge) firmy Delphi Technologies generuje wysokie napięcie, w krótkich odstępach czasu. W cewce zapłonowej Delphi Technologies początkowej iskrze towarzyszy kilka kolejnych, które zapalają mieszankę paliwowo-powietrzną w wymagających warunkach pracy, takich jak wysoki poziom recyrkulacji spalin czy ubogie mieszanki paliwowe. Bardzo szybko występujące po sobie iskry zapewniają pożądaną synchronizację zapłonu.
W silnikach GDi przekłada się to na optymalne spalanie, znaczne oszczędności paliwa — nawet 20% — i zmniejszoną emisję szkodliwych substancji w porównaniu z konkurencyjnymi sterowanymi czasowo układami zapłonu wieloiskrowego. Pomaga również ograniczyć emisje w warunkach zimnego rozruchu, zapewniając całkowite spalanie paliwa w cylindrze. Nic dziwnego, że pojazdy czołowych światowych producentów pojazdów mają na wyposażeniu fabrycznym cewki Delphi Technologies jako OE!
Cewki zapłonowe OE Delphi Technologies montuje się w ponad 150 modelach samochodów marki Mercedes z uwzględnieniem A220, C180, C200, E200, GLA200 oraz Vito. Są także montowane jako OE w popularnych zastosowaniach Nissan Q50, Q60, dotyczy to także produkcji OE do 2028 r. Oferta Delphi Technologies w zakresie cewek zapłonowych to ponad 500 numerów części (łącznie z cewkami wielokrotnego zapłonu), obejmując prawie 9 tys. zastosowań (marka/model/silnik) i park 114 mln pojazdów, co oznacza ogromną kompleksowość na tle branży.
Artykuł sponsorowany przez Delphi Technologies