Chcemy stabilnie rozwijać naszą sieć dystrybucji | MOTOFAKTOR

Chcemy stabilnie rozwijać naszą sieć dystrybucji

Rozmowa z Jarosławem Kaflakiem, Area Sales Managerem EEC w firmie Budweg.

Marka Budweg pojawiła się na polskim rynku całkiem niedawno. Proszę nam coś szerzej powiedzieć o samej firmie. Czym się ona zajmuje?

Budweg jest to firma z ponad 40-letnią tradycją w regeneracji zacisków hamulcowych. Powstała ona w Danii w miejscowości Odensee i z małego warsztatu regenerującego części samochodowe, w szczególności zaciski hamulcowe stała się liderem regeneracji zacisków hamulcowych z najszerszym asortymentem oraz z dostawami części na cały świat.

Jak wygląda pokrycie parku samochodowego, jeśli chodzi o części Budweg?

Pod tym kątem pokrycie w przypadku zacisków obejmuje blisko 98% samochodów, które są użytkowane na drogach w Europie. Posiadamy też największe pokrycie pod kątem elektrycznych zacisków hamulcowych. W tej chwili jest to ok. 200 referencji do 95% samochodów, które posiadają zaciski tego typu.

Czy oferta Budweg jest również nastawiona na samochody elektryczne, których liczba na europejskich drogach systematycznie rośnie?

Tak. Również staramy się rozwijać ofertę zacisków hamulcowych dla samochodów elektrycznych. W tej chwili jako jedni z pierwszych opracowujemy i wprowadzimy do połowy roku 2022 zaciski hamulcowe do Tesli i m.in. posiadamy dość szeroki asortyment zacisków do samochodów elektrycznych, zarówno starszych, jak i nowszych. Mówimy tutaj o ok. 100 referencjach, które jesteśmy w stanie dostarczyć, a które pokrywają około 80% rynku.

A jak trwająca już blisko 2 lata pandemia COVID-19 wpłynęła na działalność firmy Budweg?

W naszym przypadku pandemia m.in. utrudniła nam nasze plany zdecydowanego wejścia na rynek Europy Środkowo-Wschodniej. Jest ono minimalnie opóźnione, co nie oznacza, że nie mieliśmy w tym czasie sukcesów. Rozpoczęliśmy współpracę z dziesięcioma nowymi dystrybutorami w tej części kontynentu i mamy też nowych docelowych klientów, do których należą w szczególności duże firmy motoryzacyjne z tego regionu i które prawdopodobnie staną się naszymi dystrybutorami w najbliższych kilku miesiącach. Jeżeli chodzi o same zaciski, to dużym wyzwaniem okazał się w tym okresie transport komponentów z Chin, z których również korzystamy. Wiązało się to m.in. z minimalnie obniżoną dostępnością naszych produktów, ale to mamy już za sobą. W tej chwili dostępność jest taka, jaka powinna być, czyli 95% do 98%.

Jakie cele stawia sobie firma Budweg w najbliższej przyszłości?

Jeżeli chodzi o cele, to przede wszystkim stawiamy na stabilne rozwijanie naszej sieci dystrybucji, staranie się o uzyskanie i pozyskanie dystrybutorów, którzy zapewnią nam stabilny rozwój naszego produktu. Jest on też powiązany z pozyskiwaniem rdzeni. Jeżeli nie będziemy ich pozyskiwać to będziemy mieli mniej produktów do regeneracji. Pod kątem celów strategicznych, to są nimi dla nas duże firmy dystrybucyjne z Europy Środkowo-Wschodniej, a także klienci, którzy będą zainteresowani zakupem zacisków elektrycznych oraz zacisków do samochodów elektrycznych, jak i hybrydowych.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).