Budweg jest to firma z ponad 40-letnią tradycją w regeneracji zacisków hamulcowych. Powstała ona w Danii w miejscowości Odensee i z małego warsztatu regenerującego części samochodowe, w szczególności zaciski hamulcowe stała się liderem regeneracji zacisków hamulcowych z najszerszym asortymentem oraz z dostawami części na cały świat.
Pod tym kątem pokrycie w przypadku zacisków obejmuje blisko 98% samochodów, które są użytkowane na drogach w Europie. Posiadamy też największe pokrycie pod kątem elektrycznych zacisków hamulcowych. W tej chwili jest to ok. 200 referencji do 95% samochodów, które posiadają zaciski tego typu.
Tak. Również staramy się rozwijać ofertę zacisków hamulcowych dla samochodów elektrycznych. W tej chwili jako jedni z pierwszych opracowujemy i wprowadzimy do połowy roku 2022 zaciski hamulcowe do Tesli i m.in. posiadamy dość szeroki asortyment zacisków do samochodów elektrycznych, zarówno starszych, jak i nowszych. Mówimy tutaj o ok. 100 referencjach, które jesteśmy w stanie dostarczyć, a które pokrywają około 80% rynku.
W naszym przypadku pandemia m.in. utrudniła nam nasze plany zdecydowanego wejścia na rynek Europy Środkowo-Wschodniej. Jest ono minimalnie opóźnione, co nie oznacza, że nie mieliśmy w tym czasie sukcesów. Rozpoczęliśmy współpracę z dziesięcioma nowymi dystrybutorami w tej części kontynentu i mamy też nowych docelowych klientów, do których należą w szczególności duże firmy motoryzacyjne z tego regionu i które prawdopodobnie staną się naszymi dystrybutorami w najbliższych kilku miesiącach. Jeżeli chodzi o same zaciski, to dużym wyzwaniem okazał się w tym okresie transport komponentów z Chin, z których również korzystamy. Wiązało się to m.in. z minimalnie obniżoną dostępnością naszych produktów, ale to mamy już za sobą. W tej chwili dostępność jest taka, jaka powinna być, czyli 95% do 98%.
Jeżeli chodzi o cele, to przede wszystkim stawiamy na stabilne rozwijanie naszej sieci dystrybucji, staranie się o uzyskanie i pozyskanie dystrybutorów, którzy zapewnią nam stabilny rozwój naszego produktu. Jest on też powiązany z pozyskiwaniem rdzeni. Jeżeli nie będziemy ich pozyskiwać to będziemy mieli mniej produktów do regeneracji. Pod kątem celów strategicznych, to są nimi dla nas duże firmy dystrybucyjne z Europy Środkowo-Wschodniej, a także klienci, którzy będą zainteresowani zakupem zacisków elektrycznych oraz zacisków do samochodów elektrycznych, jak i hybrydowych.