Ponieważ układ klimatyzacji staje się głównym układem chłodzenia/nagrzewania komponentów zasilania pojazdu elektrycznego.
Zazwyczaj nominalna temperatura pracy akumulatora wynosi około 20°C do 25°C
Dolna granica temperatury pracy akumulatora wynosi około -10°C do -5°C.
Górna granica temperatury pracy akumulatora wynosi zwykle od około 40°C do 45°C.
Akumulatory samochodów elektrycznych są niezwykle wrażliwe na zmiany temperatury, a zbyt wysokie lub zbyt niskie temperatury mogą mieć poważne konsekwencje dla ich wydajności, pojemności, a nawet bezpieczeństwa.
W skrajnie niskich temperaturach pojemność akumulatora może ulec znacznemu zmniejszeniu, a w wysokich temperaturach może dojść do szybszej degradacji systemu akumulatora, skracając jego żywotność i pojemność w przyszłości.
System akumulatorów pojazdu elektrycznego wymaga utrzymania optymalnych warunków temperaturowych, aby działać niezawodnie, wydajnie i bezpiecznie.
Wysokie temperatury mogą przyspieszyć procesy degradacji materiałów elektrod i elektrolitów, prowadząc do zmniejszenia pojemności i żywotności akumulatora.
Wysokie temperatury mogą powodować rozszerzanie się materiałów w układzie akumulatora, co może powodować naprężenia mechaniczne i odkształcenia.
Może to prowadzić do uszkodzeń strukturalnych systemu akumulatorów, a nawet uszkodzeń fizycznych, takich jak wyciek elektrolitu, korozja i deformacja elektrod.
Każda bateria jest zarządzana przez moduł BMS, który oprócz wszystkich swoich funkcji monitoruje również temperaturę każdego zestawu baterii i kontroluje ścieżkę czynnika chłodzącego/ogrzewającego.
System pompy ciepła jest innowacyjnym komponentem technologicznym, który służy do wydajnego ogrzewania i chłodzenia wysokonapięciowych komponentów pojazdów elektrycznych i hybrydowych, zapewniając optymalne warunki pracy i konserwacji przez cały okres eksploatacji. System ten jest zaawansowaną formą termoregulacji, która reguluje zarówno ścieżkę ciepła, jak i ścieżkę czynnika chłodniczego.
Ofertę pomp wodnych od NRF możesz sprawdzić TUTAJ.
Artykuł sponsorowany przez NRF