Kontrakt podpisany został w Kostomłotach (dolnośląskie), w siedzibie firmy Bisek-Asfalt, która specjalizuje się w branży robót drogowych i transportu specjalistycznego i dysponuje 27 ciągnikami siodłowymi zasilanymi paliwem LNG.
To największy pod względem wolumenu kontrakt, jaki podpisujemy z przedsiębiorcą, który na co dzień zarządza flotą ciągników siodłowych.
prezes PGNiG OD w rozmowie z PAP - Henryk Mucha
Mucha zaznaczył również, że jest to największy tego typu kontrakt w skali całego kraju. W jego opinii, wprowadzenie zerowej stawki podatku akcyzowego na ekologiczne paliwa gazowe służące do celów transportowych i związana z tym możliwość obniżenia ceny gazu CNG i LNG średnio o 10%, korzystnie wpłynie na rozwój gazomobilności w polskim transporcie.
Jak poinformował Michał Bisek, prezes Bisek-Asfalt, firma już od 2013 roku prowadziła doświadczenia z napędem gazowym, które wykazały, że jego użytkowanie jest bardzo opłacalne.
Potwierdziły się nasze oczekiwania co do ekonomicznej strony projektu.
prezes Bisek-Asfalt - Michał Bisek
Według niego, w perspektywie 10-15 lat technologia LNG będzie wykorzystywana w około 20% pojazdów.
Jak podkreślił Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG S.A., gaz w silnikach samochodowych wytwarza bardzo niewiele zanieczyszczeń w porównaniu z paliwami ropopochodnymi.
To jest paliwo kilkukrotnie czystsze, jeśli chodzi o cząstki stałe i ponad 90% czystsze, jeśli chodzi o emisję tlenków azotu.
wiceprezes PGNiG S.A. - Maciej Woźniak
Źródło: PAP