Trudna sytuacja ekonomiczna i zagrożenia dla środowiska naturalnego sprawiają, że konsumenci coraz częściej interesują się produktami pochodzącymi z zamkniętych pętli procesów gospodarki o obiegu zamkniętym. Używane części zamienne do samochodów są tańsze od części nowych średnio o 70% i stanowią realną alternatywę na rynku zmagającym się z brakiem części i rosnącymi cenami. Tak więc spełniają one dziś oczekiwania kierowców, którzy poszukują rozwiązań pozwalających na serwisowanie i naprawy samochodów jak najtaniej, by zapewnić sobie nieprzerwaną mobilność.
W całej Europie, park samochodów będących w użytkowaniu starzeje się i musi być serwisowany, by mógł nadal jeździć po drogach. Używane części zamienne są niezbędne, gdy ich produkcja została zakończona 10 lat po zaprzestaniu produkcji danego modelu samochodu lub też, gdy ceny i terminy dostawy nowych części odbiegają od oczekiwań klientów – wyjaśnia Laurent Barria, dyrektor marketingu i komunikacji Citroëna.
Oferta używanych części Citroëna obejmuje ponad 200 000 pozycji z siedmiu rodzin produktowych: części nadwozia, oświetlenie, części elektryczne i elektroniczne, wyposażenie wnętrza, silnik, układ przeniesienia napędu i zawieszenie. Asortyment pochodzi z katalogu części B-Parts, internetowego dystrybutora używanych części zamiennych do samochodów, w którego grupa Stellantis zainwestowała w 2020 roku. Wszystkie części figurujące w katalogu są oryginalne, pochodzą z pojazdów wycofanych z eksploatacji (VHU), rozmontowanych w sieci około stu certyfikowanych firm specjalistycznych z całej Europy i są już sprzedawane w ponad 155 krajach świata.
Oferta używanych części do samochodów Citroëna jest dostępna od początku września na stronie internetowej marki we Francji, ale też w wielu krajach europejskich – w Niemczech, Hiszpanii, we Włoszech, w Portugalii, Niderlandach, Belgii, Irlandii, Austrii, Finlandii, Danii, na Litwie, w Norwegii, Szwecji i Szwajcarii. Części te objęte są 12-miesięczną gwarancją zobowiązującą markę do zapewnienia należytej jakości produktów jej zmotoryzowanym klientom.
Wyszukiwanie części na stronie internetowej odbywa się poprzez wpisanie numeru rejestracyjnego samochodu lub numeru referencyjnego oryginalnej części zamiennej. Możliwe jest również wyszukiwanie poprzez podanie modelu samochodu, co pozwala na wyświetlenie wszystkich używanych części zamiennych dostępnych w każdej rodzinie produktów z katalogu wraz z podaniem terminu dostawy trwającej od jednego do czterech dni.
Klient może również zdecydować się na wymianę mniej istotnej części, pierwotnie nieprzewidzianej do zastąpienia, która służy poprawie ogólnego stanu samochodu, jak na przykład lampka sufitowa, osłona przeciwsłoneczna, podnośnik szyby. Klient zostanie powiadomiony o ponownym pojawieniu się na składzie części, której wcześniej brakowało, przez system powiadomień funkcjonujący w sklepie internetowym.
Ceny są wyświetlane w przejrzysty sposób i obejmują podatek VAT oraz koszty transportu. Na ekranie podawana jest dostępność części i daty dostawy. Dział obsługi klienta jest dostępny od poniedziałku do piątku pod adresem e-mail, telefonicznie lub przez czat, by służyć kierowcom pomocą przy składaniu zamówień na części odpowiednie do przeprowadzenia naprawy. Zwrot części może nastąpić w terminie 14 dni.
Używane części można również zamówić poprzez dostęp do systemu Service Box w sieci warsztatów naprawczych Citroëna, które mogą wykonać usługę montażu zgodnie z życzeniem klienta.
Udostępnienie oferty używanych części zamiennych do samochodów Citroëna ma potwierdzać zaangażowanie marki w realizację działań ekoodpowiedzialnych oraz jej gotowość do reagowania na ekonomiczne i ekologiczne potrzeby klientów. Aktywność Citroëna została wzmocniona przez grupę Stellantis, która powołała departament gospodarki o obiegu zamkniętym, zapowiedziany w planie strategicznym Dare Forward 2030, którego celem jest oferowanie usług rozwiązań produktowych odpowiedzialnych i przystępnych cenowo, bez kompromisów co do ich jakości.
Źródło: Citroën