Zjawisko to powoduje kontakt klocków z powierzchnią tarcz, gdy pedał hamulca jest zwolniony. W konsekwencji doprowadzając do różnic w grubości tarcz. Kierowca odczuwa to jako głośną pracę oraz wibracje podczas hamowania na pedale hamulca i na kole kierownicy. Jakkolwiek wibracje mogą być również wynikiem przeprowadzenia niewłaściwego montażu. Zmiana specyfikacji wykończenia powierzchni tarcz hamulcowych Delphi na malowane i powlekane, w znacznym stopniu zredukuje przyczynę powstawania tego problemu.
Tarcze malowane lub powlekane znajdują coraz większe zastosowanie w układach hamulcowych OE nowoczesnych europejskich pojazdów. Do tej pory były one montowane wyłącznie w segmencie luksusowych pojazdów, natomiast dzisiaj trend ten się zmienia i tarcze powlekane można znaleźć już w wielu popularnych modelach pojazdów wyjeżdżających prosto z fabryk.
Sama tarcza jest wykonana dokładnie z takich samych specyfikacji i zakresu tolerancji co OE, z tą różnicą, że na końcu procesu obróbki zamiast zanurzenia w oleju, tarcza jest pokrywana specjalną powłoką Geomet w kolorze srebrnym.
Powłoka Geomet jest przyjazna dla środowiska, a formuła oparta na wodzie i płatkach cynku równomiernie pokrywa całą powierzchnię tarczy, w tym mocowanie do piasty, krawędź zewnętrzną, kanały wentylacyjne oraz przednią powierzchnię tarcia.
Aktualnie w ofercie Delphi znajduje się 269 malowanych tarcz hamulcowych. Odpowiadając na potrzeby klientów gama ta stale jest rozwijana. W tej chwili pokrycie parku samochodowego w tarczach malowanych i powlekanych stanowi około 60%. Co ważniejsze będzie stanowić prawie 70% sprzedawanego wolumenu tarcz.
W wyniku tego Delphi oferuje dla niektórych zastosowań tarcze zwykłe i malowane. Wszystkie tarcze z pokryciem zabezpieczającym są oznaczane litera „C” na końcu numeru katalogowego. Np. dla tarczy BG4569 bez pokrycia, tarcza malowana będzie miała nr BG4569C.
Rozwój gamy tarcz malowanych jest określony przez ważność określonego nr katalogowego oraz istniejący park samochodowy. Od tej chwili gama tarcz hamulcowych Delphi jest i będzie w stanie zaspokoić najbardziej wymagających klientów na wszystkich rynkach.
Aby zapewnić zgodność z aktualną gamą tarcz malowanych i zagwarantować najlepsze na rynku parametry użytkowe, wszystkie powlekane tarcze hamulcowe są pokrywane powłoką Geomet w kolorze srebrnym. Cechy tarcz powlekanych Delphi:
Wszystkie inne specyfikacje takie jak tarcze wysokowęglowe czy zestawy śrub mocujących pozostają bez zmian.
Od kilku lat Delphi oferuje szereg tarcz hamulcowych wraz ze zintegrowanymi łożyskami, czujnikami ABS oraz akcesoriami montażowymi dla popularnych modeli pojazdów, takich jak Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Opel/Vauxhall czy Mercedes. Dostarczenie krytycznych dla bezpieczeństwa elementów w jednym zestawie znacznie przyśpiesza montaż, ponadto elementy te często potrafią ulec uszkodzeniu w trakcie demontażu. Montaż tarcz hamulcowych Delphi z łożyskami gwarantuje prawidłowy docisk łożyska, a także zapewnia magnetyczne czujniki ABS, w zależności od tego, czy jest to wymagane w danym modelu pojazdu. Firma Delphi właśnie rozszerzyła ofertę popularnych tarcz z łożyskami z 18 do 50 numerów części. Ważne uzupełnienia obejmują numery: BG9132RS / BG9132RSC – Renault Grand Scenic III 2009> , BG9136RS / BG9136RS – Renault Megane II 2004> oraz BG9137RS / BG9137RSC Renault Megane III 2008>
Ponadto dla każdej aplikacji dostępne są 2 wersje tarcz z łożyskami:
Wszystkie tarcze zostały wyprodukowane zgodnie z wymagającymi tolerancjami ECE R90 i dostosowane do standardów OE. Tym samym Delphi gwarantuje swoim klientom wyłącznie wysokiej jakości produkty o wyjątkowo wysokim standardzie wykonania. Tarcze te są już dostępne w TecDoc, Delphi WebCat oraz w nowym katalogu tarcz hamulcowych edycja 2016/17 wydanym w lipcu 2016 r.
Artykuł sponsorowany przez firmę Delphi