Koncepty warsztatowe sukcesywnie zyskują na popularności. Europejskim liderem jest Norwegia, w której do sieci warsztatowych należy 88% wszystkich autoserwisów*. W Niemczech, Francji, Włoszech oraz Szwecji ponad połowa wszystkich serwisów zrzeszona jest w sieciach warsztatowych*. W przypadku Polski, do konceptów sieciowych przynależy już 1/3 wszystkich warsztatów*.
Warto zwrócić uwagę, iż w 2012 roku w Europie do konceptów sieciowych należało 60 tys. serwisów. Dziś liczba ta przekracza 75 tysięcy*. Co więcej, w ciągu ostatnich 10 lat liczba aktywnych sieci warsztatowych wzrosła aż o 30% i według prognoz w kolejnych latach będzie ich jeszcze więcej*.
Po ponad 20 latach doświadczenia udało nam się zbudować koncept sieciowy, który z roku na rok rozwija się i zyskuje coraz większe zaufanie wśród serwisów samochodowych, które chcą pracować pod wspólnym logiem – mówi Marta Ciesielska – kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol.
Współpraca warsztatów z sieciami autoserwisów wiąże się z wieloma korzyściami. Oferta konceptów sieciowych skoncentrowana jest nie tylko na aspekcie produktowym, ale również inwestycyjnym oraz w zakresie wsparcia prawnego.
Warsztaty, które znają markę Q Service Castrol, oprócz wsparcia sprzedaży, cenią ją również za bardzo szeroką gamę usług i produktów. Do sieci przynależy już 31% wszystkich serwisów niezależnych – podkreśla Leszek Radzikowski – dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.
Oprócz współpracy ze sprawdzonymi i cenionymi dostawcami, którzy zapewniają serwisom samochodowym najlepsze technologie oraz systemy gwarancyjne, właściciele warsztatów samochodowych mogą również liczyć na wsparcie w zakresie e-commerce, edukacji konsumentów, jak również kompleksowej obsługi klientów flotowych.
Dzisiejszy klient wymaga od serwisu samochodowego internetowej rezerwacji wizyty i tego rodzaju usługa stała się już standardem w kontekście konceptów sieciowych. Innym trendem jest również „abonamentowy” styl życia – konsument często nie kupuje już samochodu, ale go wynajmuje. Często to nie kierowca decyduje, gdzie samochód jest naprawiany, ale jego właściciel. Dlatego też Q Service Castrol dąży do jak najlepszej współpracy z klientem flotowym – zaznacza Wojciech Twaróg – Członek Zarządu Inter Cars S.A., dyrektor sprzedaży i marketingu.
Rosnąca liczba samochodów o napędzie elektrycznym powoduje, że pracownicy warsztatów muszą nauczyć się ich naprawy. Serwisy, które działają w ramach konceptów warsztatowych, otrzymują duże wsparcie w tym zakresie, najczęściej w postaci szkoleń dotyczących kompleksowej naprawy aut bezemisyjnych.
Sieć Q Service Castrol współpracuje z partnerami, którzy tak naprawdę “tworzą” samochody elektryczne, mają więc ogromną wiedzę w tym zakresie, a warsztaty zrzeszone w sieci poprzez partnerstwo mogą swobodnie z niej czerpać – dodaje Szymon Sabat, marketing manager CEE w firmie Castrol.
*Źródło: Wolk After Sales Experts.
Źródło: Q Service Castrol