Elektronika z każdym rokiem coraz bardziej dominuje w samochodach. Teraz i w przyszłości ich nowe modele będą coraz bardziej zintegrowane z siecią internetową, która da im więcej opcji, ale będzie też zwiększała wymogi co do cyberbezpieczeństwa, o czym mówi Wolfgang Bernhart, ekspert z firmy doradczej Roland Berger:
Ponad 60 milionów podłączonych pojazdów będzie sprzedawanych na całym świecie rocznie do 2021 roku. Łączność między samochodami pozwoli na dodatkowe funkcje przed wejściem nowej generacji danego modelu, a nawet podczas całego cyklu użytkowania danego pojazdu, co oznacza, że przemysł motoryzacyjny będzie musiał poradzić sobie z poważnymi problemami bezpieczeństwa cybernetycznego, aby zagwarantować bezpieczeństwo ludzi w mocno zautomatyzowanym scenariuszu ruchu. Krótko mówiąc, udział pojazdów połączonych szybko rośnie na całym świecie, dzięki czemu samochody stają się kolejnym dużym celem ataków cybernetycznych po urządzeniach mobilnych.
Senior Partner w firmie doradczej Roland Berger - Wolfgang BernhartTak jak hamulce są niezbędne do bezpiecznej jazdy, pojazdy połączone wymagają najnowocześniejszego bezpieczeństwa cybernetycznego jako podstawowej funkcji. Dlatego zdecydowaliśmy się oferować kompleksowe rozwiązania bezpieczeństwa cybernetycznego od Argusa i Elektrobitu w całej naszej elektronice samochodowej i jako samodzielne rozwiązanie dla produktów innych firm.
szef działów strategii i wyposażenia wnętrz w Continental - Werner Koestler
Filozofia bezpieczeństwa cybernetycznego firm Continental, Elektrobit i Argus opiera się na trzech kluczowych filarach: umożliwia producentom OEM zapobieganie, rozumienie i reagowanie na zagrożenia cybernetyczne. Continental będzie teraz oferował rozwiązania od firm Elektrobit i Argus, dostarczając producentom pojazdów kompleksową ofertę, aby mogli zabezpieczyć swoje floty przed obecnymi i przyszłymi zagrożeniami cybernetycznymi. Aby zapobiec potencjalnym atakom, EB nie tylko zapewnia konsultacje, ale oferuje chociażby podstawowe oprogramowanie AUTOSAR i rozwiązania bezpieczeństwa dla bootloadera.
Argus oferuje wielostopniowe rozwiązania, które oferują dodatkowe, nowoczesne zabezpieczenia przed cyberatakami przeciwko pojazdowi, a także możliwość wykrywania i reagowania na nie w czasie rzeczywistym dzięki Argus Connectivity Protection zainstalowanemu w urządzeniach telematycznych i informacyjno-rozrywkowych oraz systemowi wykrywania i zapobiegania włamaniom Argus (IDPS) wdrożonemu w sieci pokładowej.
Argus Lifespan Protection (LP), centrum bezpieczeństwa operacji samochodowych, oferuje dodatkowy stopień zapobiegania, rozumienia i reagowania poprzez zapewnienie widoczności producentom OEM „cyberzdrowia” ich flot oraz analizę informacji wymienianych między pojazdami flot w celu uzyskania wglądu w naturę ataków, gdy mają miejsce, identyfikację pojawiających się zagrożeń i szybką reakcję na incydenty poprzez uodparnianie floty. Aby jak najszybciej zareagować i zainstalować poprawki do oprogramowania w celu usunięcia luk w zabezpieczeniach swoich flot na całym świecie, producenci pojazdów mogą polegać na aktualizacji oprogramowania EB cadian Sync.
Nasze wielostopniowe podejście jest kompleksową ofertą dla cyberbezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej, od opracowania nowych produktów i ciągłego monitorowania, aż po możliwość rozwiązania luk w zabezpieczeniach za pomocą bezprzewodowych aktualizacji w celu uodpornienia floty na kolejne ataki.
- Werner Koestler
Continental wprowadza te wielostopniowe rozwiązania do swojego portfolio, zapewniając, że jego komponenty są jak najbardziej zabezpieczone przed atakami.
Szczególnie w przypadku komponentów, które dają punkt wejścia do zdalnych ataków, takich jak jednostki telematyczne lub systemy informacyjno-rozrywkowe, wymagania te drastycznie wzrastają w ciągu ostatnich kilku lat. Jako międzynarodowy dostawca dla branży motoryzacyjnej uważamy, że naszym obowiązkiem jest zapewnienie najlepszej ochrony naszym klientom.
- Werner Koestler
Ponadto firma Continental opracowuje również jednostki sterujące, które same w sobie służą jako ważne elementy w łańcuchu bezpieczeństwa.
Źródło: Continental